حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان؛ شایعه یا واقعیت

در حالی که برخی از خبرگزاری ها از حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان خبر دادند. اما سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون واکنشی نسبت به این حمله سایبری نشان نداده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی این خبر بسیاری از مشتریان و خریداران بلیط ماهان پیامک هایی را در رابطه با حمله […]

در حالی که برخی از خبرگزاری ها از حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان خبر دادند. اما سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون واکنشی نسبت به این حمله سایبری نشان نداده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی این خبر بسیاری از مشتریان و خریداران بلیط ماهان پیامک هایی را در رابطه با حمله سایبری به این شرکت دریافت کردند. همچنین این افراد از دریافت ایمیل هایی در رابطه با هک این شرکت از یک گروه هکری خبر دادند. موضوع مهمتر از دسترس خارج شدن وبسایت ماهان است که هنوز دلیل آن به طور کامل مشخص نشده است.

 پس از این ماجرا هواپیمایی ماهان از خنثی سازی این حمله سایبری توسط تیم امنیت سایبری ماهان خبر داد. همچنین این شرکت اعلام کرد هم اکنون تمامی پروازهای هواپیمایی ماهان بدون تداخلی در حال انجام است. در بیانیه ای که این شرکت منتشر کرده نشان می دهد اینگونه عملیات حملات سایبری به شرکتی مانند هواپیمایی ماهان و جایگاه آن در صنعت حمل و نقل به دفعات و در زمانهای گوناگون انجام می گیرد. اما تاکنون هیچ کدام از آنها نتوانسته خدشه ای بر عملکرد این شرکت وارد کند. همچنین این شرکت این حمله را نوعی اتفاق عادی دانسته و تاکید کرده که تیم امنیت سایبری هوشمندانه توانسته آن را خنثی کند.

سخنگوی هواپیمایی ماهان در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد اطلاعات هک شده مربوط به اطلاعات شخصی مسافران نبوده است. این سخنگو پس از تایید پیامک های ارسالی و ایمیل های ارسال شده به مشتریان ماهان از سوی هکرها اینگونه پاسخ داد: حمله مورد نظر از طریق سامانه پیامکی شرکت ماهان که به سیستم شبکه اصلی متصل است توسط هکرها انجام گرفت و بدین ترتیب پیامک و ایمیل هایی برای مشتریان ارسال شد. پس از این ماجرا از طریق سامانه های داخلی کشور اطلاع رسانی شده و به تمامی مشتریان در رابطه با برقراری پرواز ها طبق روال اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد اطلاعات هک شده مربوط به برخی آژانس های مسافرتی بوده و این هکرها تنها توانستند به یکسری اطلاعات کلی دست پیدا کنند. در حال حاضر نیز مشکلی بر روی سامانه مسافربری ماهان و یا فرودگاهی این شرکت وجود ندارد. این در حالیست که بسیاری از مسافران و مشتریان قدیمی این شرکت پس از دریافت ایمیل یا پیامک از سوی هکر ها مدعی شدند که شماره تلفن و یا دیگر مشخصات آنها در دست این گروه هکری افتاده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال