حمله سایبری به وب سایت وزارت ارشاد و دامنه های مربوط به آن

بنظر میرسد سایت وزارت ارشاد و برخی دامنه‌های اینترنتی وابسته به آن در تاریخ دوشنبه ۲۳ اسفند ماه دچار حمله سایبری شده است. ویدئویی که در این مورد در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد دامنه های مرتبط با آن نیز درگیر این حمله شده به طوری که در برخی از آنها تصویری از گروه […]

بنظر میرسد سایت وزارت ارشاد و برخی دامنه‌های اینترنتی وابسته به آن در تاریخ دوشنبه ۲۳ اسفند ماه دچار حمله سایبری شده است. ویدئویی که در این مورد در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد دامنه های مرتبط با آن نیز درگیر این حمله شده به طوری که در برخی از آنها تصویری از گروه منافقین مشاهده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این حمله سایبری علاوه بر وب سایت وزارت ارشاد و سامانه های مرتبط دیگر وب سایت ها مانند آمار، مراکز و غیره نیز از دسترس خارج شده بودند. البته مشکل به وجود آمده پس از چند ساعت برطرف شد و اکنون این سایت ها به فعالیت خود ادامه می دهند. تاکنون توضیحات رسمی بابت این اتفاق ارائه نشده است. از طرفی هیچ تیم هکری نیز مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده نگرفته است. اما تصاویر پخش شده در زمان حمله همانند تصاویر حمله به وب سایت تلوبیون و یا صدا و سیما بوده است. به نظر می رسد این حمله سایبری نیز توسط همان تیم واحد انجام گرفته باشد.

در حالت کلی نزدیک شدن به ایام عید و تعطیلات نوروزی زمان مناسبی برای حملات سایبری محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته نیز در این زمان وب سایت هایی مانند وزارت بهداشت و ثبت احوال دچار چنین حملاتی شده بودند. به دلیل کم اهمیت جلوه دادن مسائل امنیتی در سازمان ها در ایام تعطیلات نوروزی هکرها فرصتی برای حملات سایبری پیدا می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان امنیتی تاکید دارند تا در سازمان های دولتی به خصوص در ایام تعطیلات نوروز مسائل امنیتی بیش از پیش جدی گرفته شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال