هشدار فتا نسبت به دانلود ادعیه و اپلیکیشن‌های مذهبی از سایت‌های غیرمعتبر

سرهنگ علیرضا آذردرخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره سایت‌های نامعتبری که به ارائه ادعیه، نواهای زمضان، اپلیکیشن‌های مذهبی و مرتبط با ماه رمضان می‌پردازند، هشدار داد. وی از کاربران خواست برای دانلود این اپلیکشن‌ها به سایت‌های معتبر مراجعه کنند و گفت: برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف به […]

سرهنگ علیرضا آذردرخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره سایت‌های نامعتبری که به ارائه ادعیه، نواهای زمضان، اپلیکیشن‌های مذهبی و مرتبط با ماه رمضان می‌پردازند، هشدار داد.

وی از کاربران خواست برای دانلود این اپلیکشن‌ها به سایت‌های معتبر مراجعه کنند و گفت: برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و سوءاستفاده از آن‌ها هستند. یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است. برخی از این برنامه‌ها و فایل‌ها آلوده به بدافزار است که به هنگام دانلود به دستگاه فرد قربانی نفوذ می‌کند تا هدفش را اجرایی کند.

آذرخش با بیان اینکه برخی از نرم‌افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها و… را به نرم‌افزار بدهد، افزود: با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارد. لذا از نصب این گونه نرم‌افزارها باید خودداری شود.

وی همچنین به برخی دیگر از سایت‌ها اشاره کرد که اقدام به دریافت وجه در قبال خدماتی می‌کنند و گفت: یا آن خدمات ارائه نمی‌شود یا با هدف کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز انجام می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در ادامه نیز از هموطنان خواست تا هنگام پرداخت وجوه موردنظر مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند و تصریح کرد: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند. بنابراین دقت زیاد در وارد کردن آدرس سایت بسیار مهم است و کاربران باید دقت داشته باشند که سایت‌های مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPD استفاده می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال