محققان امنیت سایبری بارد و ChatGPT را از نظر امنیتی مقایسه کردند

محققان حوزه امنیت سایبری با مقایسه دو چت بات گوگل و شرکت OpenAI به نتایج جالبی دست پیدا کردند. به گفته آنان با وجود استفاده بسیار زیاد از هر دو پلتفرم هر کدام دارای نقص‌های امنیتی متفاوتی هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این محققان از شرکت چک پوینت تحقیقاتی را در […]

محققان حوزه امنیت سایبری با مقایسه دو چت بات گوگل و شرکت OpenAI به نتایج جالبی دست پیدا کردند. به گفته آنان با وجود استفاده بسیار زیاد از هر دو پلتفرم هر کدام دارای نقص‌های امنیتی متفاوتی هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این محققان از شرکت چک پوینت تحقیقاتی را در مورد هوش مصنوعی بارد مربوط به گوگل و ChatGPT انجام دادند. در این مقایسه تلاش شد تا این دو پلتفرم از نظر ارائه کدهای مربوط به ایمیل‌های فیشینگ، کی لاگرهای بد افزار دیگر باج‌افزارها مورد بررسی قرار بگیرند.

در حالت کلی هر دو پلتفرم به صورت مستقیم حاضر به ارائه هیچ نتیجه‌ای برای درخواست ایمیل فیشینگ ساده نبودند. اما در زمان ارائه یک نمونه آنها توانستند یک ایمیل فیشینگ تولید کنند. چت بات بارد به خوبی به این پرسش پاسخ داد. اما ChatGPT از این دستور پیروی نکرده و آن را غیرقانونی و مساوی با فعالیت‌های کلاهبرداری دانست.

همچنین این محققان از بارد درخواست کردند تا کد اولیه یک اسکریپت باج افزار را تولید کند. اگرچه درخواست پیچیده‌ای نسبت به ایمیل‌های فیشینگ و کی‌لاگرها بود اما در نهایت بارد توسط محققان مجبور به پاسخدهی شد. طبق نتیجه اعلام شده توسط این محققان تولید محتوای مخرب بارد ساده‌تر بوده محدودیت‌های آن در حوزه امنیت سایبری بسیار کمتر از همنوعان خود است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال