امنیت سایبری اینترنت اشیا چگونه تهدید می‌شود؟

در سال 2020 بسیاری از دستگاه‌ها با استفاده از اینترنت اشیا و فناوری‌های مرتبط با آن کار خواهند کرد. پس بهتر است تهدیدهای امنیتی علیه اینگونه دستگاه‌ها را بشناسیم. همانند گذشته، که سارقان از ضعف در امنیت خانه برای ورود به آن استفاده می‌کردند، اکنون نیز هکرها با استفاده از همان قانون به دنبال ضعف […]

در سال 2020 بسیاری از دستگاه‌ها با استفاده از اینترنت اشیا و فناوری‌های مرتبط با آن کار خواهند کرد. پس بهتر است تهدیدهای امنیتی علیه اینگونه دستگاه‌ها را بشناسیم. همانند گذشته، که سارقان از ضعف در امنیت خانه برای ورود به آن استفاده می‌کردند، اکنون نیز هکرها با استفاده از همان قانون به دنبال ضعف سیستم امنیتی و یا به اصطلاح باگ هستند تا بتوانند نفوذ کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، اینترنت اشیا در سال 2020 با تهدید‌های عدیده‌ای مواجه خواهد بود. پیش از این هکرها تنها با استفاده از ویروس و یا بدافزارها میتوانستند نقاط آسیب پذیر را آلوده کنند. اما اکنون با گسترش دستگاه‌های متصل به شبکه اینترنت، نقاط بسیاری برای دسترسی هکرها وجود دارد.

اینترنت اشیا به عنوان یک تکنولوژی جدید انجام بسیاری از کارها را برای ما آسان کرده است. اما امنیت این تکنولوژی چگونه تامین می‌شود؟ و در آینده با چه تهدیدهایی روبرو خواهد بود؟

بسیاری از محققان در تلاشند تا با یکپارچه‌سازی امنیت سایبری و امنیت فیزیکی ،دستگاه‌های ایمن تری را وارد بازار کنند. بدین وسیله کاربران راحت تر و با خاطری آسوده از آن‌ها استفاده خواهند کرد. این یکپارچه سازی بدان معناست که به عنوان مثال همان سیستم اعلام خطری که از ساختمان محافظت میکند بتواند هشدارهای امنیت سایبری را نیز به صدا درآورد.

تعداد دستگاه‌های مبتنی به اینترنت اشیا بخصوص برای نگهداری سوابق پزشکی و مالی روز به روز در حال افزایش است و با به کارگیری تکنولوژی 5G بر تعداد انها افزوده خواهد شد. بسیاری از این دستگاه‌ها حتی از یک امنیت ساده نیز برخوردار نیستند. حتی حملات بزرگ سایبری نیز میتوانند از طریق باگ این دستگاهها انجام شود. یعنی آنها به عنوان دروازه هایی برای دستگاه‌های IT هستند.

با کمبود متخصصان امنیت سایبری این موضوع پیچیده تر خواهد شد. بنظر می‌رسد در سال 2020 راهکارهای امنیتی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال