مصرف روزانه غذاهای فرآوری شده می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به آلزایمر شود

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارتباط قوی بین بیماری آلزایمر و مصرف غذاهای فرآوری شده وجود دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در بررسی‌های اخیر خود عادات غذایی افراد مبتلا به آلزایمر را بررسی کردند. آنها در این تحقیق متوجه شدند بین این بیماری و مصرف غذاهای فرآوری شده نظیر پیتزا و […]

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارتباط قوی بین بیماری آلزایمر و مصرف غذاهای فرآوری شده وجود دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در بررسی‌های اخیر خود عادات غذایی افراد مبتلا به آلزایمر را بررسی کردند. آنها در این تحقیق متوجه شدند بین این بیماری و مصرف غذاهای فرآوری شده نظیر پیتزا و همبرگر ارتباط مهمی وجود دارد.

محققان استرالیایی در بررسی‌های خود پژوه عادات غذایی ۴۳۸ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. به گفته این محققان افراد دچار بیماری‌هایی نظیر آلزایمر حجم بیشتری از غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس پیتزا همبرگر و ژامبون را مصرف می‌کنند. همچنین تمایل به خوردن میوه و سبزیجات در این افراد بسیار کمتر است.

طبق مقاله منتشر شده محققان در این پژوهش حدود ۱۰۸ فرد بیمار مبتلا به آلزایمر را مورد بررسی قرار داده و عادات غذایی آنها را با ۳۳۰ فرد سالم مقایسه کردند. محققان دانشگاه باند و دانشگاه گریفیس در استرالیا در این پژوهش موفق شدند بین آلزایمر و مصرف روزانه غذاهای از نوع فروری شده یک ارتباط محکم پیدا کنند. یک متخصص آمار زیستی در این دانشگاه در مورد این پژوهش می‌گوید: از میانسالی آلزایمر در مغز رشد کرده و اثرات آن به سبک زندگی کنترل نشده از سنین پایین مرتبط است.

علاوه بر موارد گفته شده عوامل دیگری نظیر فعالیت‌های ورزشی عوامل ژنتیکی و الگوی خواب نیز می‌توانند روی این بیماری موثر باشند. از این رو داده‌های پژوهش جدید چندان کامل و جامع در نظر گرفته نمی‌شود. زیرا صرفاً رژیم غذایی نمی‌تواند خطر افزایش الزایمر را به همراه داشته باشد. از طرفی هنوز نمی‌توان نتایج مربوط به عادات غذایی را به آلزایمر نسبت داد. همچنین تاثیر رژیم غذایی روی سلامت انسان مشخص بوده و طبق این پژوهش ماده غذایی مصرف شده در طول روز می‌تواند در میزان مستعد بودن ما در بیماریهایی نظیر آلزایمر نقش مهمی ایفا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال