فناوری هوش مصنوعی DALL-E بصورت عمومی عرضه شد

هوش مصنوعی DALL-E اکنون بصورت عمومی در دسترس همگان قرار دارد. پیش از این تنها تعدادی محدود و در صورت ثبت نام امکان دسترسی به آن را داشته اند. اما اکنون این فناوری بصورت عمومی عرضه شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار تصویر ساز شرکت OpenAI مبتنی بر هوش مصنوعی است […]

هوش مصنوعی DALL-E اکنون بصورت عمومی در دسترس همگان قرار دارد. پیش از این تنها تعدادی محدود و در صورت ثبت نام امکان دسترسی به آن را داشته اند. اما اکنون این فناوری بصورت عمومی عرضه شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار تصویر ساز شرکت OpenAI مبتنی بر هوش مصنوعی است و می تواند با کمک آن تصویرسازی کند. پیش از این کاربران برای استفاده از این فناوری نیاز به دعوتنامه و قرارگیری در فهرست ثبت نام داشتند. اما اکنون شرکت سازنده اعلام کرد مرحله ثبت نام برای دسترسی به آن را حذف کرده است.

هوش مصنوعی DALL-E یک مدل مبتنی بر یادگیری عمیق ماشینی است که با آموزش های انجام شده می تواند تصویر جدید تولید کند. تکنیک انتشار پنهان در این فناوری می تواند ارتباطی بین کلمات و تصویر ایجاد کند. کاربران با کمک آن می توانند پس از تایپ یک کلمه نتیجه را بصورت تصویر در سبک های مختلف هنری مشاهده کنند. این فناوری جدا از ساخت تصویر بر مبنای کلمه به قابلیت Out painting نیز مجهز است که آن را قادر میسازد تا مرزهای تصویر آپلود کرده را با استفاده از سنتز تصویر گسترش دهد. همچنین امکان ادغام عکس های مختلف و ترکیب آنها با سبک های مختلف نیز وجود دارد.

نسخه قبلی DALL-E که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده بود دارای قابلیت های فراوان اما محدودیت های بیشمار بود. اما نسخه جدید آن که در اوائل سال جدید توسط شرکت Open AI معرفی شد با تصاویر واقعی خود همه را شگفت زده کرد. به گفته این شرکت اکنون این فناوری در سراسر جهان توسط ۱.۵ میلیون کاربر و با هدف ساخت حدود دو میلیون تصویر در روز مورد استفاده قرار میگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال