ممکن است ماده تاریک مانند شهاب سنگ از جو زمین عبور کند

با وجود تلاش های بسیار، دانشمندان هنوز از شناسایی مستقیم ماده تاریک عاجز مانده اند. به همین دلیل آنها راه حل جدیدی را برای تشخیص آن بکار خواهند گرفت. به گفته آنان استفاده از جو زمین به عنوان یک آشکارساز بزرگ می تواند ذرات ماده تاریک را نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

با وجود تلاش های بسیار، دانشمندان هنوز از شناسایی مستقیم ماده تاریک عاجز مانده اند. به همین دلیل آنها راه حل جدیدی را برای تشخیص آن بکار خواهند گرفت. به گفته آنان استفاده از جو زمین به عنوان یک آشکارساز بزرگ می تواند ذرات ماده تاریک را نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده تاریک حدود ۸۵ درصد از کل جرم جهان را تشکیل می دهد. با این حال شناسایی آن هنوز غیرممکن بنظر می‌رسد. نامرئی بودن آن باعث میشود که با وجود احاطه جهان تشخیص آن امکانپذیر نباشد.

در حالیکه این مورد بطور دقیق اثبات نشده است، اما این ماده از طریق اثر گرانشی که بر دیگر اجرام مانند ستارگان و کهکشان ها می گذارد، خود را نشان می دهد. این اجرام بدون وجود این ماده تکامل نخواهند یافت.

به دلیل داشتن جرم ، انرژی و فعل و انفعالات مختلف در ماده تاریک، فیزیکدانان نیز باید آزمایش های مختلفی را بر مبنای طیف وسیعی از ویژگی ها که ممکن است این ماده داشته یا نداشته باشد، برای جستجوی آن بکار ببرند.

محققان دانشگاه اوهایو برای حل این مشکل رویکرد جدیدی را دنبال می کنند. به پیشنهاد این تیم، در صورت داشتن جرم زیاد توسط ماده تاریک، می تواند مانند شهاب سنگ وارد جو زمین شود. بدین ترتیب آثاری نیز از خود به جای می گذارد.

هنگام عبور شهاب سنگ از جو زمین، تشعشعاتی بصورت دنباله وار از خود بر جای می گذارد که توسط الکترون های آزاد ایجاد میشود. آنها امواج الکترومغناطیسی ابزارهای راداری را منعکس می کنند که باعث شناسایی شهاب سنگ میشود. به گفته محققان ذرات ماده تاریک نیز می توانند سیگنالهای مشابه اما منحصربفرد به جای بگذارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال