برخورد موفقیت آمیز فضاپیمای دارت به سیارک دیمورفوس

ناسا اعلام کرد ماموریت دارت که طی آن قرار بود یک فضاپیما به سیارک دیمورفوس برخورد کند با موفقیت انجام شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت دارت ناسا برخورد یک فضاپیمای چند میلیون دلاری این آژانس فضایی به یک سیارک به اندازه یک استادیوم ورزشی بود که بیشتر با هدف نمایش […]

ناسا اعلام کرد ماموریت دارت که طی آن قرار بود یک فضاپیما به سیارک دیمورفوس برخورد کند با موفقیت انجام شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت دارت ناسا برخورد یک فضاپیمای چند میلیون دلاری این آژانس فضایی به یک سیارک به اندازه یک استادیوم ورزشی بود که بیشتر با هدف نمایش توانایی های این سازمان انجام گرفت. در این ماموریت یک فضاپیما به سیارکی به نام برخورد کرد که حدود ده میلیون سال نوری با زمین فاصله داشت.

ماموریت دارت یا آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه با هدف تغییر مسیر سیارک انجام گرفت. ناسا در این ماموریت قصد داشت بفهمد آیا می توان با استفاده از یک جرم آسمانی دیگر سیارک در حال حرکت به زمین را منحرف کرد یا خیر. در این ماموریت فضاپیما با سرعت ۲۴ هزارکیلومتر در ساعت به سیارک برخورد کرد.در تصاویر مربوط به این ماموریت دیمورفوس حتی در تصاویر فضاپیما نیز قابل مشاهده نبود.

لوری گلیز مدیر بخش علوم سیاره ای پس از برخورد به سیارک آن را آغاز عصر جدیدی برای بشریت اعلام کرد. وی گفت: در عصر جدید ایجاد شده ما می توانیم از خود در برابر چیزی مانند سیارک و برخورد خطرناک آن محافظت کنیم در حالیکه پیش از این این توانایی وجود نداشت.

در نشست مطبوعاتی مهندسان دارت نیز این ماموریت موفقیت آمیز اعلام شد. البته نتیجه نهایی این ماموریت یعنی برخورد فضاپیما و تغییر مسیر سیارک حدود دو ماه آینده مشخص خواهد شد. در حال حاضر تمرکز تلسکوپ ها در سراسر جهان روی این برخورد است و سیارک دیمورفوس زیرنظر گرفته شده تا میزان تغییر حرکت آن بررسی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال