داده های جمع آوری شده از ماه توسط چانگ‌ای-۵ منتشر شد

اطلاعات سومین بخش از نمونه های ماه که توسط چین و در ماموریت چانگ ای ۵ به دست آمد توسط این کشور منتشر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های جمع آوری شده از نمونه های ماه با وزنی حدود ۱۷ گرم به ۱۳ موسسه تحویل داده شد. پیش از این […]

اطلاعات سومین بخش از نمونه های ماه که توسط چین و در ماموریت چانگ ای ۵ به دست آمد توسط این کشور منتشر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های جمع آوری شده از نمونه های ماه با وزنی حدود ۱۷ گرم به ۱۳ موسسه تحویل داده شد. پیش از این نیز آژانس فضایی چین نمونه های جمع آوری شده در بخش دوم را نیز به ۱۷ موسسه تحویل داده بود. همچنین با مراجعه به وبسایت اکتشاف ماه و فضای عمیق www.clep.org.cn می توان درخواست تحقیق را ارسال کرد و بدین وسیله اطلاعات مربوط به ۱۵ نمونه جدید را بررسی کرد.

چین در نوامبر سال ۲۰۲۰ اولین فضاپیمای بدون سرنشین خود را به ماه ارسال کرد تا بتواند نمونه هایی از خاک و سنگ سزح ماه را به زمین باز گرداند. سرانجام کاوشگر موردنظر در ۲۸ نوامبر پس از ۱۱۲ ساعت سفر وارد مدار ماه شد. چانگ‌ای-۵ دسامبر ۲۰۲۰ به زمین بازگشت و توانست نمونه‌هایی را از سنگ و خاک سطح ماه در مجموع ۱۷۳۱ گرم جمع‌آوری کند. بدین ترتیب چین سومین کشوری است که توانست نمونه های قمری را پس از روسیه و آمریکا جمع آوری کند.

به گفته محققان چینی موفقیت ماموریت آنها در بازگشت نمونه های ما به زمین به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند تاریخ ماه را به طور کامل بازنویسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال