امنیت داده ها با فناوری کوانتومی آی بی ام متحول خواهد شد

شرکت آی بی ام اعلام کرد روی توسعه جدیدترین فناوری کوانتومی ایمن کار می کند که می تواند الگوریتم های رمزنگاری فعلی را در برابر حملات کوانتومی حفاظت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رایانه های کوانتومی از بیت یا کیوبیت های کوانتومی استفاده میشود. به همین دلیل برخی وظایف این […]

شرکت آی بی ام اعلام کرد روی توسعه جدیدترین فناوری کوانتومی ایمن کار می کند که می تواند الگوریتم های رمزنگاری فعلی را در برابر حملات کوانتومی حفاظت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رایانه های کوانتومی از بیت یا کیوبیت های کوانتومی استفاده میشود. به همین دلیل برخی وظایف این کامپیوترها نسبت به کامپیوترهای سنتی با سرعت بیشتری انجام میشود.

به همین دلیل ممکن است برخی الگوریتم های رمزنگاری کنونی مانند RSA و ECC توسط این رایانه ها شکسته شوند. در حالیکه الگوریتم های مورد نظر وظیفه ایمن سازی داده ها را بر عهده دارند.

فناوری کوانتومی ایمن شامل الگوریتم های رمزنگاری جدید است که قابلیت مقابله با حملات رایانه های کوانتومی را دارد. با استفاده از این فناوری می توان اطمینان داشت که داده ها در فضای پسا کوانتومی نیز ایمن هستند. آی بی ام در مراسم کنفرانس سالانه Think اعلام کرد فناوری کوانتومی ایمن انتها به انتها را توسعه داده است. این فناوری همراه با مجموعه از ابزارها و قابلیت ها قادر است داده های سازمان ها را ایمن سازی کند. در این فناوری رمزنگاری مبتنی بر شبکه، رمز نگاری مبتنی بر هش و پروتکل های مربوط به تبادل کلید در دست کوانتوم وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال