۶۴ دیتاسنتر در داخل کشور فعال است

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: ۶۴ مرکز داده (دیتاسنتر) در داخل کشور برای میزبانی سایت‌های ایرانی فعال است. به گفته معاون وزیر ارتباطات، افق پیش‌روی بخش ICT در کشور افزایش سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی تا ۶ درصد است. این رقم هم اکنون ۲.۵ درصد برآورد می‌شود. جهانگرد تاکید کرد که […]

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: ۶۴ مرکز داده (دیتاسنتر) در داخل کشور برای میزبانی سایت‌های ایرانی فعال است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، افق پیش‌روی بخش ICT در کشور افزایش سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی تا ۶ درصد است. این رقم هم اکنون ۲.۵ درصد برآورد می‌شود.

جهانگرد تاکید کرد که بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران پتانسیل آن را دارد که به بیش از یک هزار میلیارد تومان برسد. به گفته وی، در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد رشد ۱۹ درصدی هستیم و نکته جالب توجه آن است که این بخش ۲ تا ۳ برابر سایر حوزه‌ها رشد داشته است.

ظبق اظهارات رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجموع بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور حدود ٢٧ هزار میلیارد تومان است که نزدیک به ٨۴ درصد آن شامل فناوری ارتباطات می‌شود. در این میان از ۳ سال گذشته با واگذاری مجوز نسل سه و چهار بازار تلفن همراه، شاهد رشد شتابان بخش نرم افزارهای بومی، محتوا و اپلیکیشن‌ها بوده‌ایم.

معاون وزیر ارتباطات همچنین تصریح کرد: در تمامی حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد رشد بوده‌ایم که اثر آن بر توسعه فرصت‌های کسب و کار در این بستر نمود یافته و نتیجه آن اشتغال‌زایی در کشور است. فرصت اشتغال دانش بنیان در تمام کسب و کارها از مزایای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال