ناشنوایان نیز می توانند با کمک دستگاه جدید به موسیقی گوش کنند

محققان فناوری جدیدی را توسعه دادند که می تواند به افراد ناشنوا کمک کند تا موسیقی را لمس کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با طراحی نوعی الگوریتم تلاش کردند تا موسیقی تک آوا را به محرک های قابل لمس تبدیل کنند. این محرک ها با دستگاهی که به مچ دست […]

محققان فناوری جدیدی را توسعه دادند که می تواند به افراد ناشنوا کمک کند تا موسیقی را لمس کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با طراحی نوعی الگوریتم تلاش کردند تا موسیقی تک آوا را به محرک های قابل لمس تبدیل کنند. این محرک ها با دستگاهی که به مچ دست بسته می شود قابل لمس خواهد بود. در حال حاضر نمونه آزمایشی این دستگاه بصورت متصل به کامپیوتر ساخته شده و محققان در حال توسعه نسخه قابل حمل هستند.

در این دستگاه از قابلیت توهم لمسی استفاده میشود. به گفته محققان این روش با هک کردن عصب پاسخ متفاوتی را نسبت به محرک واقعی دریافت می کند. پاول رماش، از نویسندگان این تحقیق می گوید: هدف از تمرکز روی این فناوری این است که افراد ناشنوا نیز بتوانند به موسیقی گوش دهند.

پژوهشگران تلاش دارند تا بفهمند چگونه موسیقی می تواند به عنوان درمانی برای اختلالات روانی و درمان درد موثر بکار رود و به همین دلیل آزمایشی را روی ۵۰ شرکت کننده انجام دادند. آنها دستگاه را به مچ خود بستند و از هدفون برای قطع صداهای دیگر استفاده کردند.

طبق تحقیقات انجام شده توهمات لمسی باعث ایجاد احساس مثبت بیشتر در فرد می‌شود. بطوری که ارتعاشات در مقایسه با صداها دلپذیر به نظر می آیند و باعث برانگیختن واکنش احساسی متفاوت نسبت به موسیقی شدند.

اگرچه این فناوری برای نخستین بار نیست که بکار گرفته شده است، اما برای اولین بار است که باعث ایجاد واکنش احساسی متفاوت به موسیقی شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال