کاهش فروش گوشی های هوشمند در جهان

آمارها نشان میدهد که روند کاهش فروش گوشی های هوشمند همچنان ادامه دارد. و این روند در سه ماهه نخست امسال نیز ادامه پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، گروه گارتنر تحلیل هایی را در میان آمارهای بدست آمده انجام داده است که نشان میدهد، پس از چندین سال رشد فروش […]

آمارها نشان میدهد که روند کاهش فروش گوشی های هوشمند همچنان ادامه دارد. و این روند در سه ماهه نخست امسال نیز ادامه پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، گروه گارتنر تحلیل هایی را در میان آمارهای بدست آمده انجام داده است که نشان میدهد، پس از چندین سال رشد فروش در گوشی های هوشمند ، چند سالی است که این فروش روند کاهشی پیدا کرده است. کاهش ۱.۷ درصدی نسبت به سال گذشته. این عدد به نسبت کوچک است؛ اما این آمار با افزایش مشکلات تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ارتباط دارد که اکنون فروش آن‌ها از ۳۷۴ میلیون دستگاه به ۳۶۸ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

بیشترین سهم کاهش این گوشی ها مربوط به گوشی های رده های بالا است. یکی از 5 بازار اصلی گوشی های هوشمند مربوط به کشور هند است که کاهش ۲.۳ درصدی فروش نسبت به سال گذشته را تجریه کرده است. در این میان تنها چین و برزیل افزایش نیم درصدی در فروش خود داشته اند که آن هم مربوط به گوشی های نسل جدید  5G بوده است. و تغییری در این افت فروش ایجاد نمیکند.

با اینکه شرکت اپل در سه ماهه نخست امسال افزایش فروش را پشت سر گذاشته است اما در مجموع از روند کاهش فروش بی نصیب نبوده است. تنها شرکت های سامسونگ و هوآوی سهم بهتری داشته اند . در شرکت سامسونگ به دلیل تولید گوشی های میان رده سری A و شرکت هوآوی نیز به دلیل تعویق موقت تحریم های آمریکا وضعیت بهتری در فروش کسب کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال