کاهش سرعت دانلود اینترنت استارلینک در پی افزایش تعداد کاربران

گزارش های منتشر شده توسط Speedtest نشان می دهد سیستم ماهواره ای استارلینک دچار افت سرعت در دانلود و آپلود شده است. این وب سایت نخستین بار متوجه این کاهش سرعت شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرعت دانلود و آپلود اینترنت استارلینک در کانادا و ایالات متحده با افت شدید همراه […]

گزارش های منتشر شده توسط Speedtest نشان می دهد سیستم ماهواره ای استارلینک دچار افت سرعت در دانلود و آپلود شده است. این وب سایت نخستین بار متوجه این کاهش سرعت شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرعت دانلود و آپلود اینترنت استارلینک در کانادا و ایالات متحده با افت شدید همراه بود. بطوری که میانگین سرعت در سه ماهه دوم امسال از 90.55 مگابیت بر ثانیه به 62.53 مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا کرد. سرعت آپلود نیز با کاهش مواجه بود. بطوری که این بخش در آمریکا از 9.33 مگابیت بر ثانیه به 7.24 مگابیت بر ثانیه رسیده است. آمار مربوط به سرعت اینترنت استارلینک برای نخستین بار توسط Ookla بررسی شد که داده های آن نیز از وبسایت  Speedtest.net بدست آمد. این وبسایت در دسترس عموم قرار دارد تا بتوانند سرعت اینترنت خود را بررسی کنند.

طبق نظر شرکت Ookla این کاهش سرعت در اثر محبوبیت سرویس استارلینک ایجاد شده است. در حال تعداد ثبت نام کنندگان در این سرویس تنها در آمریکا و کانادا به صدها هزارنفر می رسد. این شرکت قادر است سرویس خود را به مناطق دور افتاده نیز ارائه کند که از مزایای آن محسوب می شود. این افزایش تعداد کاربران با محدود شدن ظرفیت شبکه در شرکت اسپیس ایکس مواجه شد. به گفته Ookla این محدودیت اینترنت برای تمام کاربران در سراسر جهان اتفاق افتاد و تنها به کاربران آمریکا و کانادا محدود نمی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال