پیشرفت دیپ مایند در دستیابی به هوش مصنوعی در سطح هوش انسان

به نظر می رسد دیپ مایند توانسته است طی پیشرفتی جدید به هوش مصنوعی در سطح هوش انسان دسترسی پیدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دیپ مایند یک شرکت متعلق به گوگل است که به نظر می‌رسد توانسته به سطح هوش انسان (AGI) در هوش مصنوعی نزدیک شود. ناندو دی‌فریتاس، دانشمند […]

به نظر می رسد دیپ مایند توانسته است طی پیشرفتی جدید به هوش مصنوعی در سطح هوش انسان دسترسی پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دیپ مایند یک شرکت متعلق به گوگل است که به نظر می‌رسد توانسته به سطح هوش انسان (AGI) در هوش مصنوعی نزدیک شود. ناندو دی‌فریتاس، دانشمند دیپ مایند در دانشگاه آکسفورد معتقد است رسیدن به هوش مصنوعی عمومی همان حل دشوارترین چالش‌ها در رقابت با این هوش و نزدیک شدن به سطح هوش انسان است.

 هوش مصنوعی عمومی یا (AGI) نوعی هوش برای درک و یادگیری کارهای فکری است که توسط انسان انجام می گیرد. برخی از محققان معتقدند در حال حاضر تحقق (AGI) در هوش مصنوعی امکان پذیر نیست. البته از آن به عنوان تهدیدی برای آینده نیز نام برده می شود که می تواند به طور عمدی یا به طور تصادفی باعث نابودی بشر شود.

پس از آنکه دیپ مایند از دستیابی به چنین هوش مصنوعی ای Gato خبر داد، وب سایت TNWi آن را همان دستیار های مجازی امروزی مانند آمازون الکسا و اپل سیری خواند. نویسنده وبسایت می گوید این توانایی همانند کنسول بازی ویدئویی است که تنها با ذخیره ۶۰۰ بازی مختلف امکان اجرای یک بازی را به روش های مختلف ارائه خواهد کرد. در واقع آنچه دیپ مایند ارائه می کند هوش مصنوعی نیست. این مدل مجموعه ای از مدل های از پیش آموزش دیده است.

دیپ مایند Gato را در یک معرق مقاله تحقیقاتی جدید توصیف کرده است. در این مقاله توضیح داده شد که این هوش مصنوعی با افزایش مقیاس بهبود در خور توجهی نیز خواهد داشت. دیپ مایند قصد دارد در پروژه های مختلف مرزهای هوش مصنوعی را جابجا کند و با کمک برنامه های جدید مشکلات پیچیده را بدون نیاز به آموزش حل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال