هوش مصنوعی جدید دیپ مایند قادر به رقابت با یک برنامه نویس کامپیوتر است

سیستم هوش مصنوعی جدید طراحی شده توسط دیپ مایند به نام AlphaCode این امکان را دارد که با یک برنامه نویس کامپیوتر معمولی رقابت کند. آلفابت پس از آزمایش‌های مربوط به چالش کدنویسی توسط این سیستم قصد دارد از آن در بین کد نویس های انسانی برتر استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

سیستم هوش مصنوعی جدید طراحی شده توسط دیپ مایند به نام AlphaCode این امکان را دارد که با یک برنامه نویس کامپیوتر معمولی رقابت کند. آلفابت پس از آزمایش‌های مربوط به چالش کدنویسی توسط این سیستم قصد دارد از آن در بین کد نویس های انسانی برتر استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اوریول وینیالز از محققان دیپ مایند پس از اعلام مراحل اولیه این پروژه گفته است: سیستم AlphaCode در بلند مدت خواهد توانست به افراد عادی در کدنویسی و افزایش بهره وری و ایجاد روش های جدید برای ساخت نرم افزار کمک کند. به گفته وی نتایج تحقیقاتی این سیستم نشان میدهد این شرکت توانسته به یک هوش مصنوعی حل مسئله انعطاف پذیر نزدیک شود.

آزمایش های آلفا کد رقابت در برابر ۱۰ چالش پلتفرم کد نویسی بوده که پیش از این ۵۰۰۰ کاربر آن را حل کرده بودند. در این آزمایشات سیستم هوش مصنوعی جدید توانست عملکردی در سطح 54.3  ارائه دهد. به گفته دیپ مایند اکنون توسعه AlphaCode باهدف برنامه نویسی رقابتی بوده اما با توجه به توانایی های آن در آینده می تواند به عنوان ابزار جدیدی در برنامه نویسی خودکار مورد استفاده قرار گیرد. البته شرکت های دیگری مانند مایکروسافت و آزمایشگاه هوش مصنوعی OpenAI نیز به دنبال توسعه برنامه های مشابه هستند.

با وجود پیشرفتهای زیاد در توسعه سیستم های کد نویسی هوش مصنوعی در سال‌های اخیر هنوز این سیستم ها قادر به ارائه وظایف کار یک برنامه نویس نخواهند بود. اما برنامه نویسان می توانند در زمان کد نویسی در پروژه های خود از آنها استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال