طراحی رباتی که تزریق واکسن را به صورت خودکار و بدون سوزن انجام میدهد

پژوهشگران برای تزریق واکسن به صورت خودکار و بدون نیاز به سوزن رباتی را طراحی کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ درصد جهان تا مدت زمانی ادامه خواهد داشت. به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه واترلو به دنبال طراحی رباتی بودند که بتواند به صورت خودکار روند واکسیناسیون را […]

پژوهشگران برای تزریق واکسن به صورت خودکار و بدون نیاز به سوزن رباتی را طراحی کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ درصد جهان تا مدت زمانی ادامه خواهد داشت. به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه واترلو به دنبال طراحی رباتی بودند که بتواند به صورت خودکار روند واکسیناسیون را سریع تر و ساده تر انجام دهد.

ربات طراحی شده به نام کوبی اولین رباتی است که می‌تواند تزریق عضلانی را با موفقیت و بدون استفاده از سرسوزن انجام دهد. شرکت سازنده این روبات نیز یک استارتاپ به نام کوبی اونیکس است که وابسته به دانشگاه واترلو است. ایده استفاده از ربات برای واکسیناسیون با حضور افراد به همراه کارت شناسایی آنها خواهد بود.

 این افراد کارت را روی دوربین مربوط به رابط صفحه نمایش لمسی قرار می دهند به طوری که حسگر سه بعدی می‌تواند حضور آنها را تشخیص دهد. پس از تایید شناسه بیمار ربات کوبی با کمک حسگر لیدار یک نقشه دیجیتالی سه بعدی از بدن بیمار تهیه می کند. نقشه تهیه شده با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل خواهد شد و بدین ترتیب محل مناسب تزریق شناسایی می شود. این ربات یک ویال واکسن را از محل ذخیره سازی برداشته و آن را به صورت فشرده از روزنه های بدن وارد خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال