طراحی نوعی اسکنر چشمی که قادر است سن زیستی را تشخیص دهد

محققان نوعی اسکنر چشمی طراحی کرده اند که با استفاده از اسکن عدسی چشم می تواند سن زیستی افراد را تشخیص دهد. تشخیص سن زیستی افراد می تواند به بهبود سلامت افراد کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه بوستون موفق به ساخت اسکنر چشمی شده اند که می تواند […]

محققان نوعی اسکنر چشمی طراحی کرده اند که با استفاده از اسکن عدسی چشم می تواند سن زیستی افراد را تشخیص دهد. تشخیص سن زیستی افراد می تواند به بهبود سلامت افراد کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه بوستون موفق به ساخت اسکنر چشمی شده اند که می تواند سن زیستی را تشخیص دهد. تاکنون هیچ ابزاری برای تشخیص دقیق سن زیستی وجود نداشته است اما این اسکنر می تواند این کار را بادقت زیاد انجام دهد. در واقع این فناوری به محققان کمک می کند تا برای تشخیص میزان بقای یک فرد از سن زیستی او استفاده کنند.

تشخیص سن زیستی هر فرد می تواند مزایایی زیادی داشته باشد. به عنوان مثال دانستن سن زیستی افراد بیمار می تواند برای بهبود سلامت آنها موثر باشد. سن زیستی چیزی متفاوت از سن تقویمی و شناسنامه ای افراد است زیرا برخی فعالیت ها در دوران زندگی نظیر رژیم غذایی، میزان فعالیت های ورزشی و یا کشیدن سیگار و یا عدم کشیدن سیگار می تواند بر سن زیستی تاثیر بگذارد.

اسکنر تشخیصی ساخت محققان با استفاده از سیگنال های پروتئینی دریافتی از عدسی چشم می تواند اطلاعات مربوط به سن زیستی افراد را تعیین کند. لی گلدشتاین (Lee Goldstein) محقق برتر این پروژه می گوید: بدون ابزار مناسب برای تشخیص سن زیستی افراد اطلاعات ما نسبت به روند پیر شدن را کم کرده بود. در هر عدسی چشم پروتئین هایی وجود دارد که می تواند اطلاعات مربوط به بالارفتن سن هر فرد را در خود ذخیره کند. در واقع در این عدسی ها تاریخچه ای از روند پیری افراد ثبت شده است. اسکنر طراحی شده می تواند این تاریخچه را در سطح مولکولی تفسیر کند. اسکنر مورد نظر نوعی ابزار غیرتهاجمی برای تشخیص و شناسایی پیری مولکولی طراحی شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال