طراحی و ساخت ماهواره ناهید 1 به پایان رسید

آذری جهرمی از به پایان رسیدن طراحی و ساخت ماهواره ناهید 1 خبر داد. در جلسه ای که به مناسبت سالروز تاسیس پژوهشگاه فضایی برگزار شده بود، گزارشی از وضعیت ماهواره های در حال ساخت و آماده کشور بیان شد. علاوه بر ماهواره ناهید 2، ماهواره سنجشی پارس 2 در حال آماده سازی است. همچنین […]

آذری جهرمی از به پایان رسیدن طراحی و ساخت ماهواره ناهید 1 خبر داد. در جلسه ای که به مناسبت سالروز تاسیس پژوهشگاه فضایی برگزار شده بود، گزارشی از وضعیت ماهواره های در حال ساخت و آماده کشور بیان شد. علاوه بر ماهواره ناهید 2، ماهواره سنجشی پارس 2 در حال آماده سازی است. همچنین مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ انجام شده و در مرحله ساخت قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشگاه فضایی ایران در طی 7 سال فعالیت دستاوردهای بسیاری را کسب کرده است. طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، تراسترها و موتورهای پیشران، بلوک انتقال مداری، بالن مخابراتی، خدمات فضاپایه و کاربرد آن در مدیریت بحران در بلایای طبیعی همچنین آماده سازی موتور آرش و مواردی مانند طراحی و ساخت پین پولر و چرخ عکس‌العملی، باتری‌های فضایی، پنل خورشیدی و حسگرها از دستاوردهای این پژوهشگاه به شمار می آید.

آذری جهرمی پیشرفت فناوری فضایی را به عنوان مهمترین زمینه رقابتی و مبنای مقایسه توسعه صنعتی و اقتصادی کشورها دانست. توسعه علم و فناوری های فضایی لازمه رشد و از جمله افتخارات هر کشور محسوب میشود. جهرمی خاطر نشان کرد که تمامی این دستاوردها در زمان تحریم بدست آمده و همین موضوع ارزش آنها دو برابر خواهد کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: ماهواره مخابراتی ناهید 1 در خرداد امسال با کمک ماهواره بر ذوالجناح ارسال خواهد شد. این ماهواره بر از سوخت جامد استفاده می کند. همچنین ماهواره ناهید 1 یک ماهواره مخابراتی زمین آهنگ و مخابراتی خواهد بود که در یک ماهواره پیاده سازی شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال