طراحی نوعی دست مصنوعی که می تواند به رایانه و گوشی هوشمند متصل شود

یک شرکت فعال در زمینه فناوری نوعی نوعی دست مصنوعی بایونیکی با آزادی 7 درجه تولید کرده اند که قابلیت القای لرزش، لغزش، دما، فشار و موقعیت انگشت را به کاربر خواهد داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فناوری ایرانی دست مصنوعی با قابلیت اتصال به گوشی همرا تولید کرده است. […]

یک شرکت فعال در زمینه فناوری نوعی نوعی دست مصنوعی بایونیکی با آزادی 7 درجه تولید کرده اند که قابلیت القای لرزش، لغزش، دما، فشار و موقعیت انگشت را به کاربر خواهد داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فناوری ایرانی دست مصنوعی با قابلیت اتصال به گوشی همرا تولید کرده است. سعید بهرامی مقدم مدیر عامل این شرکت در مورد فناوری تولید شده می گوید: دست مصنوعی بخشی از علم نوظهور بایومکاترونیک محسوب می شود. در طراحی این دست از دست طبیعی انسان الگوبرداری شده است. با الگوبرداری از دست طبیعی توانستیم این دست را با 7 درجه آزادی طراحی کنیم. این آزادی شامل چرخش مچ، چرخش و باز و بسته شدن انگشت شست و 4 انگشت دیگر خواهد بود.

بهرامی مقدم در ادامه توضیح این پروژه گفت: انسان برای استفاده از اندام های مصنوعی به سیگنال های زیستی نیار دارد. در طراحی این دست نیز از این سیگنال ها استفاده شده است. سیستم کنترل گر دست بایونیک نیز قادر است این سیگنال ها را از سطح پوست دریافت و تقویت کند. بدین ترتیب که با دیدن جسم و دریافت موقعیت آن، فرمان حرکت از مغز به انگشتان صادر  شده و حرکت برای گرفتن آن آغاز می شود.

دست مصنوعی تولید شده مزایایی مانند استفاده از RFID، پردازش تصویر و اتصال به کامپیوتر و گوشی را با خود دارد. مهمترین ویژگی این دست تشخیص حس است که بطور همزمان می تواند احساسات محیطی را نیز برای کاربر ایجاد کند. از محصولات دیگر این شرکت می توان دستکش اگزواسکلتون را نام برد که برای افرادی که دچار سکته مغزی شده و قدرت حرکت دست خود را از دست داده اند کاربرد دارد. این دستکش می تواند فرمان های اردای را از دست سالم دریافت کند و با تحریک دست معیوب توسط موتورها و الکتریسته باعث حرکت انگشتان شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال