افشاگری شنود مکالمات در دستیار صوتی گوگل

عدم اقدام شفاف گوگل در راستای ضبط صدای کاربران در زمان استفاده از دستیار صوتی این شرکت موجبات تحقیقاتی را در این زمینه فراهم آورده است. با توجه به استفاده تعداد زیادی از کاربران از سیستم های دستیار صوتی در گوشی های هوشمند مانند الکسا یا گوگل اسیستنت، ابهاماتی جهت این موضوع که آیا صدای […]

عدم اقدام شفاف گوگل در راستای ضبط صدای کاربران در زمان استفاده از دستیار صوتی این شرکت موجبات تحقیقاتی را در این زمینه فراهم آورده است. با توجه به استفاده تعداد زیادی از کاربران از سیستم های دستیار صوتی در گوشی های هوشمند مانند الکسا یا گوگل اسیستنت، ابهاماتی جهت این موضوع که آیا صدای کاربران در این مدت ضبط می شود و یا اطلاعات خصوصی آن ها بدون اطلاع کاربران برای پیمانکارانی ارسال می شود؛ به وجود آمده است.

گزارشی از خبرگزاری عمومی VRT NWS در بلژیک منتشر شده که نشان می‌دهد پیمانکارانی از نیروی انسانی در مکانی مشغول به یادداشت برداری مکالمات افراد و یا حتی ضبط مکالمات صوتی آن ها هستند. گوگل این اقدام را منطقی دانسته و آن را جهت بهبود عملکرد سیستم های صوتی ضروری نیز می داند. گزارش های منتشر شده در چند مدت اخیر نشان دهنده این موضوع است که صحبت های کاربران با سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی گوشی های هوشمند، خصوصی نیستند و حتی ممکن است اطلاعات خصوصی ای شامل اسم، آدرس و یا اطلاعات دیگر به راحتی در دسترس افرادی قرار گیرند تا جهت بهبود سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از آن ها بهره گیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت یا الکسا تنها زمانی‌که کلمه‌ی آغاز به‌کار خود مانند Okay Google را بشنوند شروع به ضبط مکالمات می‌کنند، اما گزارش های منتشر شده نشان می دهند که گاهی این دستیارهای صوتی به اشتباه و یا به عمد شروع به ضبط برخی دیگر از قسمت های مکالمات نیز می کنند که ممکن است برای کاربران خصوصی باشند. اما یک سخنگوی گوگل در گفت‌و‌گو با مجله‌ی Wierd می گوید که تنها ۰.۲ درصد از کل صداهای ضبط ‌شده توسط عوامل انسانی رونوشت شده و هیچ‌کدام از آن‌ها اطلاعات مربوط‌به هویت افراد نیستند. این در حالی است که مایکل والی محقق حریم خصوصی در زمینه‌ی فناوری، در مؤسسه‌ی آلن تورینگ لندن می‌گوید که گوگل با نقض قوانین مربوط به حریم خصوصی و عدم درج واقعیت در اساسنامه خود که کاربران در ابتدا باید با آن موافقت کنند؛ در دردسر بزرگی خواهد افتاد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال