تشخیص کووید 19 با سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی ساخت محققان ایرانی

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت سامانه ای شده اند که می تواند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی و بررسی عکس قفسه سینه بیماری کووید 19 را تشخیص دهد. تشخیص زودهنگام این بیماری می تواند از شیوع و همه گیری آن جلوگیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تیم سازنده این دستگاه […]

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت سامانه ای شده اند که می تواند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی و بررسی عکس قفسه سینه بیماری کووید 19 را تشخیص دهد. تشخیص زودهنگام این بیماری می تواند از شیوع و همه گیری آن جلوگیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تیم سازنده این دستگاه شامل دانشجویان و محققانی از دانشگاه صنعتی شریف هستند که موفق به ساخت سامانه ای هوشمند شده اند. این سامانه که می تواند نقش یک دستیار رادیولوژیست را بازی کند، از طریق بررسی تصویر سی تی اسکن قفسه سینه قادر به تشخیص بیماری است. این سامانه با همکاری مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به سرپرستی حمید رضا ربیعی استاد هوش مصنوعی، با همکاری حسین قناعتی استاد رادیولوژی، و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، اصفهان و کرمان انجام گرفته است.

این سامانه با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ژرف قادر به پیش پردازش تصاویر و تشخیص ناهنجاری هایی است که در تصاویر سی تی اسکن مشخص نیست. در این سامانه تشخیص پنومونی کووید 19 ناحیه عفونت ها در آینده محاسبه می شود. این سامانه می تواند خدمات آنلاین و غیرآنلاین را برای تمامی مراکز بهداشتی در سراسر دنیا انجام دهد. روشی که هزینه نسبتا پائین و دقت بالایی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال