تعیین بهترین زمان برای سفر مریخ به فعالیت خورشیدی بستگی دارد

محققان به دنبال زمان مناسب برای سفر به مریخ هستند. البته برنامه ریزی ها برای این سفر با چالش های فراوانی همراه است. یکی از آن ها پرتوهای خطرناک است که در طول پرواز ممکن است آسیب هایی را به انسان برساند اخیراً محققان متوجه شدند بهترین زمانی که میتوان سفر کرد مربوط به دوره […]

محققان به دنبال زمان مناسب برای سفر به مریخ هستند. البته برنامه ریزی ها برای این سفر با چالش های فراوانی همراه است. یکی از آن ها پرتوهای خطرناک است که در طول پرواز ممکن است آسیب هایی را به انسان برساند اخیراً محققان متوجه شدند بهترین زمانی که میتوان سفر کرد مربوط به دوره فعالیت حداکثری خورشید است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زمانی که خورشید بیشترین فعالیت خود را دارا است می‌تواند سفر امن تری را برای انسان به مریخ به وجود آورد. پیش از این دانشمندان بارها در مورد آسیبهای مربوط به سفر مریخ صحبت کرده بودند. آنها راه حل های بسیاری را برای این خطرات عنوان کردند. اما بهترین راه شناسایی زمان بندی مناسب برای سفر خواهد بود.

در حالت کلی و در هنگام سفر پرتوهای خطرناک فضا شامل ذرات پر انرژی خورشیدی و تابش کیهانی خواهند بود. از این رو محققان بهترین زمان برای سفر به مریخ را به حداکثر فعالیت خورشید وابسته می دانند. زیرا در این زمان ذرات پرانرژی خورشیدی قادر است حتی ذزات کیهانی را نیز کنار بزند. به همین دلیل محققان طراحی فضاپیماها را به گونه ای انجام خواهند داد تا تنها حفاظی در برابر ذرات خورشیدی داشته باشد. زیرا در این زمان و با حداکثر فعالیت خورشید میزان ذرات کیهانی به حداقل می رسد.

طبق بررسی های انجام گرفته زمان سفر به مریخ حدود 4 سال طول می کشد و بین دهه های 2030 تا 2050 بهترین زمان برای رسیدن به مریخ محاسبه شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال