توسعه شبکه 4G درماه و افزایش تداخل سیگنال در تلسکوپ های رادیویی

راه اندازی شبکه اینترنت 4G روی ماه مشکلات زیادی را برای نجوم رادیویی ایجاد خواهد کرد. یکی از این مشکلات تداخل سیگنال ها و ایجاد مزاحمت برای تلسکوپهای رادیویی خواهد بود که به مشکل بزرگی برای ستاره شناسان تبدیل شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از تلسکوپ های رادیویی به […]

راه اندازی شبکه اینترنت 4G روی ماه مشکلات زیادی را برای نجوم رادیویی ایجاد خواهد کرد. یکی از این مشکلات تداخل سیگنال ها و ایجاد مزاحمت برای تلسکوپهای رادیویی خواهد بود که به مشکل بزرگی برای ستاره شناسان تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از تلسکوپ های رادیویی به قدری قدرتمند هستند که قادرند سیگنال های تلفن را روی سیارات دیگر نیز تشخیص دهند. به همین دلیل یکی از ستاره شناسان به نام کارل ساگان، در مورد حساسیت تلسکوپ های رادیویی می گوید: میزان انرژی ای که یک تلسکوپ رادیویی از منظومه شمسی دریافت می کند از انرژی حاصل از برخورد یک دانه برف با زمین کمتر است.

زمانی که این تلسکوپ ها می توانند سیگنالهایی به این ضعیفی را کشف کنند، چطور می‌توانند با شبکه 4G روی ماه تداخل نداشته باشند. این موضوع باعث نگرانی بسیاری از ستاره‌شناسان شده است. این در حالی است که شرکت نوکیا آمریکا بودجه ۱۴ میلیون دلاری برای این کار اختصاص داده است. توسعه شبکه 4G بر روی ماه با هدف افزایش قابلیت سکونت پذیری طولانی مدت و همچنین تسهیل در امکانات ارتباطی صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر تمامی تلسکوپهای رادیویی در مناطقی دور از شهر ساخته شدند تا با اختلال RFI در قطارهای شهری مواجه نشوند. منابع رایج آر اف آی در مناطق شهری تلفن‌های همراه و امواج اجاقهای ماکروویو خواهند بود. تمامی ستاره شناسان در تلاش اند تا آر اف آی را به طور کامل از داده های خود حذف کنند. به عنوان مثال بسیاری از منجمان تلاش دارند تا تلسکوپ رادیویی در آنسوی ماه بسازند که از سیگنال‌های زمینی در امان باشند.

از طرفی ناسا نیز تلاش دارد تا با حفظ منافع شرکای تجاری خود پروژه های رادیویی را نیز دنبال کند. نوکیا در حال حاضر در یکی از پروژه های ناسا به ارزش بیش از ۳۷۰ میلیون دلار همکاری می کند که مربوط به توسعه برنامه آرتمیس و بازگشت فضانوردان تا سال ۲۰۲۴ به ماه است. پیش از این نیز همکاری ناسا با اسپیس ایکس و ارسال ماهواره های بسیار جنجال زیادی را در میان ستاره شناسان به پا کرده بود. پس از پرتاب ماهواره های استارلینک نیز عملا تصاویری از تداخل ماهواره ها و مزاحمت آنها برای اهداف نجومی منتشر شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال