توسعه درمان جدیدی برای مشکلات کم شنوایی

محققان موسسه ام آی تی با همکاری شرکت بیوتک Frequency Therapeutics روش جدیدی را برای درمان مشکل کم شنوایی ابداع کرده‌اند. در این روش از ابزارهای کمکی مانند کاشت حلزون در گوش استفاده نخواهد شد. به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، در روش جدید دانشمندان ام آی تی درمان مشکل کم شنوایی شبیه […]

محققان موسسه ام آی تی با همکاری شرکت بیوتک Frequency Therapeutics روش جدیدی را برای درمان مشکل کم شنوایی ابداع کرده‌اند. در این روش از ابزارهای کمکی مانند کاشت حلزون در گوش استفاده نخواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، در روش جدید دانشمندان ام آی تی درمان مشکل کم شنوایی شبیه به عمل لیزیک چشم خواهد بود. در این روش نوع خاصی از سلولهای انسانی به نام نیایاخته استفاده می شود که با برنامه‌ریزی میتواند به طور مجدد سلولهای مویی در داخل حلزون گوش را رشد دهد. این سلول ها که باعث شنیدن میشوند معمولاً در طول زمان و یا در اثر حجم زیاد صدا از بین رفته و دیگر امکان رشد ندارند.

کریس لوس مدیرعامل و بنیانگذار Frequency Therapeutics در مورد روش محققان ام آی تی در ارتقاء قدرت شنیدن در افراد کم شنوا می گوید: مهمترین هدف در این روش بهبود شنوایی و شنیدن گفتار است که از مهمترین نیاز بیماران محسوب می‌شود. به گفته این شرکت بهبود های ایجاد شده در افراد کم شنوا از طریق این روش تا ۲ سال ماندگار بوده است.

در روش جدید با تزریق مولکول‌هایی به داخل گوش نیایاخته‌های موجود را به سلول های مویی برای درمان کم شنوایی داخل حلزون گوش تبدیل می کنند. این روش که نسبت به روش ژن درمانی متداول و ساده تر است نیاز به باز تعریف سلول های بیمار در آزمایشگاه نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال