توسعه یک سیستم پیشران ماهواره که بدون نیاز به سوخت کار می کند

یک استارتاپ اسپانیایی قصد دارد سیستم جدیدی را برای ماهواره ها توسعه دهد که در آن با کمک یک سیستم هوازی نیروی محرکه نامحدود برای ماهواره را فراهم می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم ماهواره جدید شرکت اسپیس کریوس Space Kreios از بارسلون برای ایجاد نیروی حرکتی ماهواره ها هوا را […]

یک استارتاپ اسپانیایی قصد دارد سیستم جدیدی را برای ماهواره ها توسعه دهد که در آن با کمک یک سیستم هوازی نیروی محرکه نامحدود برای ماهواره را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم ماهواره جدید شرکت اسپیس کریوس Space Kreios از بارسلون برای ایجاد نیروی حرکتی ماهواره ها هوا را می مکد و در واقع نوعی سیستم پیشران بدون نیاز به سوخت محسوب می شود. با استفاده از این قابلیت ماهواره ها می‌توانند در مدار بسیار نزدیک به زمین بچرخند.

یان ماتارو مدیر فناوری این استارتاپ در مورد پروژه خود گفت: در حال حاضر به دلیل نبود سیستم های پیشران مورد نیاز مدار بسیار نزدیک زمین یک مدار بدون استفاده شده است. در حالیکه میتوان از این مدار برای تصویربرداری با کیفیت ۱۶ برابر بهتر استفاده کرد. همچنین امکان کارهای مخابراتی و رصد زمین در این مدار وجود دارد. محدوده این مدار حدود ۹۵ تا ۲۵۰ مایلی سطح زمین است. در حال حاضر ماموریت های ماهواره ای در فاصله ۳۷۰ مایلی و یا بالاتر انجام می شود. در این فاصله ماهواره ها میتوانند یک مدار زمین ثابت در ارتفاع بیش از ۲۲ هزار مایلی را حفظ کرده و با حداقل نیروی رانش به دور زمین بچرخند. البته استفاده از مدار بسیار نزدیک زمینی مزایای بیشماری دارد. از طرفی به دلیل نیاز به یک نیروی رانش ثابت برای جلوگیری از خروج ماهواره از مدار در اثر کشش جوی این مدار تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

دستگاه هوازی این شرکت با نام ABEP همان پیشران برقی هوازی است که می‌تواند از طریق جذب هوا پلاسما تولید کن.د سپس شتاب مورد نظر از طریق یک رانشگر و نازل الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود. به دلیل وجود مقداری هوا در آن ارتفاع می‌توان از این سیستم استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال