توسعه نوعی هدفون بی سیم باقابلیت ثبت سیگنال های الکتریکی مغز

شرکت NextSense به عنوان زیر مجموعه ای از گوگل قصد دارد نوعی هدفون بی سیم به بازار عرضه کند که می تواند سیگنال های الکتریکی مغز را دریافت و ثبت کند. بدین ترتیب می‌توان از این سیگنال ها برای مطالعه مغز و بیماریهای عصبی استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده […]

شرکت NextSense به عنوان زیر مجموعه ای از گوگل قصد دارد نوعی هدفون بی سیم به بازار عرضه کند که می تواند سیگنال های الکتریکی مغز را دریافت و ثبت کند. بدین ترتیب می‌توان از این سیگنال ها برای مطالعه مغز و بیماریهای عصبی استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از هدفونی که بتواند سیگنالهای مغز را ثبت کند می تواند کمک موثری در مطالعه مغز انجام دهد. این هدفون امکان ثبت نوار مغزی را نیز خواهد داشت. به گفته شرکت سازنده با استفاده از این هدفون و با روش غیر تهاجمی می توان سیگنال های مغزی را مورد مطالعه قرار داد. بدین ترتیب احتمال بروز تشنج برای افرادی که از این بیماری رنج می برند پیش بینی خواهد شد.

الن لیوی از مرکز سلامت مغز دانشگاه اموری میگوید: در حالت کلی میتوان روی فشار خون، کلسترول و سیستم تنفسی نظارت داشت و نیاز به بررسی مرتب نخواهد بود.

البته ساخت هدفون با قابلیتی که بتواند تعداد کافی از الکترودها را در خود جای دهد کار آسانی نخواهد بود. علاوه بر آن برای درک سیگنالهای مغز به روش های خاصی نیاز است.

جان استیوریک از شرکت مادر گوگل به نام آلفابت در مورد هدفون و کارکرد آن می‌گوید: در ابتدا تصور می‌شد این دستگاه نمی‌تواند کار کند. زیرا حسگرهای نوار مغزی از بدترین حسگرهای دنیا محسوب می شوند. صدای محیط، صدای حرکت بدن، صدای سطح و غیره وجود دارد. اما در کمال تعجب این دستگاه کارکرد و سیگنال ها نیز ثبت شدند.

جن دوایر مدیر پزشکی شرکت NextSense نیز در آزمایش خود متوجه شد این هدفون می تواند به طور موثر سیگنال های نوار مغزی را با هدف پیش بینی بروز تشنج جمع آوری کند. این شرکت در برنامه های آینده قصد دارد این هدفون را برای ارائه به دانشگاه ها و شرکت های داروسازی تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال