توسعه نوعی ایمپلنت بیسیم با هدف مسدود کردن دردهای عصبی

محققان نوعی ایمپلنت کوچک به اندازه دانه برنج توسعه دادند که می‌تواند باعث تحریک عصبی و مسدود کردن درد شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه رایس در آمریکا قصد دارند با استفاده از این ایمپلنت کوچک در رگ خونی اعصاب را تحریک کنند. مهندسان این دانشگاه با همکاری دیگر موسسات […]

محققان نوعی ایمپلنت کوچک به اندازه دانه برنج توسعه دادند که می‌تواند باعث تحریک عصبی و مسدود کردن درد شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه رایس در آمریکا قصد دارند با استفاده از این ایمپلنت کوچک در رگ خونی اعصاب را تحریک کنند. مهندسان این دانشگاه با همکاری دیگر موسسات پزشکی این ایمپلنت بی سیم را توسعه دادند تا از طریق آن دردهای مزمن در بیماری های عصبی را کاهش دهند.

 ایمپلنت ساخته شده به اندازه یک دانه برنج است که بدون باتری کار می کند. یک فرستنده مغناطیسی کم مصرف نیز در خارج از بدن نیرو و کنترل آن را بر عهده خواهد داشت. ایمپلنت با نام MagnetoElectric Bio می‌تواند از طریق جراحی درون بدن قرار بگیرد و از طریق الکترود به سمت رگ خونی و یا عصب مورد نظر حرکت کرده و آنها را تحریک کند. فرستنده بیرونی نیز انرژی و کنترل را تأمین خواهد کرد.

 آزمایش های انجام گرفته با استفاده از این فناوری نوین روی مدل‌های حیوانی نشان داد این دستگاه می‌تواند در درمان درد موفقیت آمیز باشد. حتی فرستنده بیرونی نیز با کمک فناوری خود قادر است در فاصله چند سانتی متری زیر پوست با آن ارتباط برقرار کند. در آینده با استفاده از این دستگاه کوچک میتوان در درمان بیماری هایی مانند پارکینسون، کاهش شنوایی، فلج و دردهای مزمن از درمانهای غیر تهاجمی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال