توسعه نوعی الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی که حملات قلبی را پیس بینی می‌کند

پژوهشگرانی از دانشگاه ادینبرو نوعی الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کردند که قادر است حملات قلبی را با دقتی معادل ۹۹.۶ درصد پیش بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با کمک الگوریتم جدید پژوهشگران حملات قلبی با سرعت بیشتری نسبت به قبل شناسایی خواهد شد. این الگوریتم در صورت استفاده […]

پژوهشگرانی از دانشگاه ادینبرو نوعی الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کردند که قادر است حملات قلبی را با دقتی معادل ۹۹.۶ درصد پیش بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با کمک الگوریتم جدید پژوهشگران حملات قلبی با سرعت بیشتری نسبت به قبل شناسایی خواهد شد. این الگوریتم در صورت استفاده می تواند فشار وارده رویبخش اورژانس را به صورت چشمگیری کاهش دهد. این الگوریتم در مقایسه با روش های کنونی می تواند تعداد دو برابر بیماران را از نظر وجود حمله قلبی و با دقت ۹۹.۶ درصد شناسایی کند.

در حال حاضر برای تشخیص حملات قلبی از روش اندازه گیری سطح پروتئین تروپونین در خون استفاده میشود. البته این روش برای تمام بیماران به کار می رود. بنابراین عوامل دیگر مانند سن، جنسیت، مشکلات سلامتی و .. که می تواند روی سطح این پروتئین موثر باشد در نظر گرفته نخواهد شد. در حالی تمامی این عوامل در دقت تشخیص حمله قلبی موثر است.

به گفته پژوهشگران زنان در ۵۰ درصد در معرض تشخیص اشتباه قرار دارند. این افراد ممکن است تا ۷۰ درصد بیش از بقیه در معرض خطر مرگ قراربگیرند. پژوهشگران ادینبرو می گویند با کمک الگوریتم آنها می توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

در این الگوریتم برای پیش بینی حمله قلبی عواملی مانند سن، جنسیت، نوار قلب و سوابق پزشکی در کنار سطح تروپونین استفاده میشود. امتیاز احتمال نیز بین صفر تا صد برای هر بیمار درنظر گرفته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال