توسعه هوش مصنوعی کتابخوان که تنها در یک دقیقه یک کتاب را پردازش می‌کند

هوش مصنوعی مولد شرکت Anthropic با قدرت پردازشی خود می تواند یک کتاب را در کمتر از یک دقیقه بخواند و آن را تحلیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قدرت پردازش داده هوش مصنوعی Claude بطور قابل توجهی افزایش داشته و اکنون از ۹ هزار توکن به ۱۰۰ هزار رسیده است. […]

هوش مصنوعی مولد شرکت Anthropic با قدرت پردازشی خود می تواند یک کتاب را در کمتر از یک دقیقه بخواند و آن را تحلیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قدرت پردازش داده هوش مصنوعی Claude بطور قابل توجهی افزایش داشته و اکنون از ۹ هزار توکن به ۱۰۰ هزار رسیده است. استارت آپ Anthropic که بنیان گذاران آن مهندسان سابق OpenAI هستند توانستند با ارتقا حافظه مدل هوش مصنوعی خود قدرت پردازش آن را بهبود بخشیدند. اکنون این هوش مصنوعی می تواند در هر بار ۷۵ هزار کلمه را پردازش کند.

طبق اعلام شرکت سازنده این هوش مصنوعی اکنون می تواند تنها در یک نشست رمان گنیلی بزرگ را خوانده و آن را پردازش کند. برای بررسی عملکرد این قابلیت یک کلمه در این کتاب تغییر داده شد تا با تشخیص این تغییر بتوانند قابلیت آن را اندازه بگیرند. Claude توانست این تغییر را تنها در ۲۲ ثانیه کشف کند.

این مدل از هوش مصنوعی ارزیابی اطلاعات را براساس توکن ها انجام می دهد. زیرا این روش می تواند بهتر باشد. کلمات می توانند کوتاه یا بلند بوده و معنی آنها نیز ارتباطی با اندازه آنها نداشته باشد. حافظه ۲۰۰ هزار توکن یعنی قدرت پردازشی بسیار بالاتر از GPT-4 . زیرا مدلی مانند GPT-4 می تواند تا ۸ هزار تا ۳۲ هزار توکن را پردازش کند.

در حال حاضر تنها شرکت های تجاری Anthropic امکان استفاده از این مدل را دارا هستند. همچنین هزینه استفاده از این مدل نسبت به مدل قبلی اعلام نشده است. این شرکت اعلام کرد خوانده ۷۵ هزار کلمه توسط انسان ۵ ساعت طول میکشد. بنابراین هوش مصنوعی با قابلیت های متنوع خود می تواند برتر از انسان ها عمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال