توسعه نقشه گوگل و امکان سفر مجازی به ۲۰۰ سال قبل

گوگل نوعی نقشه مجازی تهیه کرده است که از طریق آن افراد می توانند محل زندگی خود و یا دیگران را در ۲۰۰ سال پیش مشاهده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل یک ‌نقشه آزمایشی ساخته که از طریق آن می توان به ۲۰۰ سال قبل سفر کرد. بخش تحقیقات گوگل […]

گوگل نوعی نقشه مجازی تهیه کرده است که از طریق آن افراد می توانند محل زندگی خود و یا دیگران را در ۲۰۰ سال پیش مشاهده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل یک ‌نقشه آزمایشی ساخته که از طریق آن می توان به ۲۰۰ سال قبل سفر کرد. بخش تحقیقات گوگل توانسته از طریق یک نقشه متن‌باز قابلیت سفر مجازی در زمان را فراهم کند که از طریق آن کاربر می تواند دویست سال قبل از محل زندگی خود را مشاهده کند.

نقشه ساخت گوگل یک اسلایدر برای کنترل سال وجود دارد و به طور دقیق می توان از طریق آن تغییرات تمام شهرهای آمریکا از سال ۱۸۰۰ را مشاهده کرد. همچنین با گذر زمان و به طور خودکار مدل هایی سه بعدی از ساختمان های ساخته شده تولید می شود. همچنین در این نقشه یک ظاهر تقریبی از شهر و از دید عابر پیاده شکل می‌گیرد.

 نقشه ساخته شده توسط گوگل به نام rǝ توسط مهندس نرم‌افزار بخش‌تحقیقات به نام رایمونداس کیوریس توسعه داده شده و نوعی فعالیت در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در این کمپانی محسوب می شود. در حال حاضر این نقشه مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند. اما بنظر می‌رسد توانسته عملکرد موفقی را از خود نشان دهد. داده های اصلی این نقشه با کمک نقشه های تاریخی بیمه آتش سوزی ساخته شده است. این نقشه ها حاوی اطلاعات مهمی درباره سن، ابعاد، ارتفاع و همچنین جنس ساختمان ها بودند.

 نقشه ساخته شده توسط گوگل توانسته این ساختمان‌ها را به طور سه بعدی طراحی کند و کاربر از طریق هوش مصنوعی می‌تواند پیشرفت ساخت آنها را در طول زمان مشاهده کند. این پروژه به صورت متن باز ایجاد شده و افراد دیگر نیز می‌توانند در توسعه آن به کیوریس کمک کنند. با اضافه شدن جزئیات بیشتر عملکرد این نقشه افزایش یافته و حتی برای ساخت بازی ها و فیلم ها در آینده نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال