توسعه ابزار جدید گوگل برای شناسایی بحران های شخصی افراد از طریق هوش مصنوعی

گوگل قصد دارد با توسعه ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بحران های شخصی افراد را در زمان بررسی و جستجو های آنها شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در وبلاگ خود طی پستی توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی MUM خبرداد که می تواند از طریق جستجو های […]

گوگل قصد دارد با توسعه ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بحران های شخصی افراد را در زمان بررسی و جستجو های آنها شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در وبلاگ خود طی پستی توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی MUM خبرداد که می تواند از طریق جستجو های مرتبط با بحران های شخصی نتایج بهتری را به آنها نشان دهد. در واقع با کمک هوش مصنوعی می توان به کاربران کمک کرد تا در صورت جستجوی موضوعاتی مانند خودکشی، تجاوز، مصرف مواد مخدر و یا خشونت های خانگی نتایج بهتری را به دست آورند.

 در این هوش مصنوعی امکان هماهنگی کامل میان نتایج ارائه شده و هدف کاربر از جستجو وجود دارد. به عنوان مثال در صورت جستجو در مورد خودکشی این موتور جستجو می تواند شماره تماس مرکز پیشگیری از خودکشی را در اختیار این گونه افراد قرار دهد. در حالت عادی موتور جستجوی گوگل نمی‌تواند علت جستجوی کاربران را درک کند. به همین دلیل از هوش مصنوعی در این موارد کمک گرفته خواهد شد.

 گوگل اعلام کرد در کنار هوش مصنوعی از نوع دیگر هوش مصنوعی به نام BERT استفاده می کند تا بتواند نمایش نتایج ناخواسته را نیز کاهش دهد. این هوش مصنوعی طی یک سال گذشته با حذف مطالب نامناسب و ناخواسته حدود ۳۰ درصد آنها را حذف کرده است.

با توجه به اینکه آمار خودکشی در آمریکا به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها بیشترین تعداد مرگ را به خود اختصاص داده است، از همین رو بسیاری از پلتفرم های فناوری دنیا تلاش کرده اند تا از قابلیتهای هوش مصنوعی در این زمینه استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال