توسعه سوخت جت تجدیدپذیر با باکتریهای خاک برای جایگزینی با سوخت هواپیما

دانشمندان با استفاده از باکتری های معمول در خاک نوعی سوخت جت تجدیدپذیر ساخته‌اند که نسبت به سوخت های کنونی چگالی انرژی بالاتری داشته و می‌تواند به عنوان سوخت هواپیما نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل اثر تخریبی سوخت های فسیلی روی کره زمین دانشمندان تلاش […]

دانشمندان با استفاده از باکتری های معمول در خاک نوعی سوخت جت تجدیدپذیر ساخته‌اند که نسبت به سوخت های کنونی چگالی انرژی بالاتری داشته و می‌تواند به عنوان سوخت هواپیما نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل اثر تخریبی سوخت های فسیلی روی کره زمین دانشمندان تلاش دارند باکتری های موجود در خاک نوعی سوخت زیستی با چگالی انرژی بالاتر تولید کنند. محققان آزمایشگاه برکلی برای ساخت این سوخت جدید از مولکول هایی به نام متیل استرهای اسید چرب پلی‌سیکلوپروپان شده استفاده کردند. در صورت استفاده از هفت مجموعه حلقه سیکلوپروپان با سه اتم کربن یک مثلث با زاویه ۶۰ درجه پیوندی ایجاد می شود که می تواند با نگهداری انرژی پتانسیل بالا در خود آن را در زمان احتراق آزاد کند.

 این باکتری های طبیعی در خانواده ای به نام اﺳﺘﺮﭘﺘﻮﻣﺎﻳﺴﺲ شناسایی شد. آنها برای تولید باکتری هایی با شرایط آزمایشگاه خوشه های ژنی مرتبط را کپی کردند. در نهایت مولکولی به نام POP-FAME ایجاد شد که محققان آن را سوختیمایسین نامیده اند. این مولکول نهایی تنها پس از گذراندن یک مرحله پردازش شیمیایی می تواند به یک سوخت آماده برای سوزاندن تبدیل شود.

برای مقایسه خواص سوخت ایجاد شده با سوخت معمولی نیز از شبیه سازهای کامپیوتری استفاده شد. تجزیه تحلیل ها نشان داد سوخت جدید دارای چگالی انرژی بیش از ۵۰ مگاژول در لیتر خواهد بود که نسبت به سوخت های موجود افزایش بسیار زیادی دارد. در حال حاضر چگالی انرژی بنزین حدود ۳۲ مگاژول در لیتر است و سوخت های معمولی جت و موشک نیز حدود ۳۵ مگاژول در لیتر خواهد بود.

 البته این محققان تلاش دارند تا این سوخت های زیستی را برای استفاده آماده کنند. همچنین راههایی برای تولید مقادیر بیشتر آن ایجاد شود تا بتوان آنها را به صورت آزمایشی در موتورها استفاده کرد. محققان قصد دارند در آینده مولکول هایی با طول های مختلف بسازند تا در اهداف دیگر نیز به صورت مهندسی شده مورد استفاده قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال