تشخیص آلزایمر تنها با انجام یک آزمایش خون ساده

پژوهشگران ژاپنی امیدوارند با کمک روش جدید خود بتوانند امکان تشخیص آلزایمر از طریق آزمایش خون را فراهم کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی برای تشخیص تجمع آمیلوئید بتا در مغز که از نشانه های زیستی بیماری آلزایمر است روش جدیدی را ابداع کرده اند. آلزایمر به عنوان نوعی بیماری تخریب […]

پژوهشگران ژاپنی امیدوارند با کمک روش جدید خود بتوانند امکان تشخیص آلزایمر از طریق آزمایش خون را فراهم کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی برای تشخیص تجمع آمیلوئید بتا در مغز که از نشانه های زیستی بیماری آلزایمر است روش جدیدی را ابداع کرده اند. آلزایمر به عنوان نوعی بیماری تخریب کننده عصبی در اثر از بین رفتن نورون ها و سیناپس ها مشخص میشود. تجمع آمیلوئید بتا در مغز به عنوان نشانه اولیه تشخیص بکار میرود. در حال حاضر راه حلی برای توقف و یا معکوس کردن این بیماری وجود ندارد.

پژوهشگرانی از دانشگاه هوکایدو با رهبری یویاما، روش جدیدی را ابداع کردند که قادر است اگزوزوم های متصل به آمیلوئید بتا را در خون موش ها شناسایی کند. روش جدید با نام IdICA نشان داد با افزایش سن غلظت اگزوزوم های متصل شونده به آمیلوئید بتا افزایش می یابد.در حال روش های کمی برای تشخیص و درمان بیماری آلزایمر وجود دارد. معاینه مستقیم و آزمایش مایع مغزی نخاعی و یا پت اسکن از راههای تشخیص این بیماری بکار میرود. که اولی تشخیص تهاجمی است که نمیتوان دوباره تکرار کرد و دومی نیز بسیار پرهزینه است.

بنابراین وجود یک روش تشخیص موثر و کم هزینه می تواند در دسترس قرار بگیرد. در حال حاضر آزمایش های بالینی روی انسان در حال آغاز شدن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال