یافته‌های جدید نشان می‌دهد الماس در اعماق زمین، بهتر پیدا می‌شود

الماس می‌تواند ارزشمندترین هدیه‌ای باشد که یک فرد آن را دریافت می‌کند، اما در کنار این موضوع، یافتن این هدیه ارزشمند، باید آسان هم باشد. به تازگی محققان دانشگاه جان هاپکینز، موفق به طرح و توسعه یک تئوری جدید شده‌اند که بیان می‌کند الماس‌ها طی یک واکنش با نام “ردوکس”، در اعماق زمین به وجود می‌آیند. […]

الماس می‌تواند ارزشمندترین هدیه‌ای باشد که یک فرد آن را دریافت می‌کند، اما در کنار این موضوع، یافتن این هدیه ارزشمند، باید آسان هم باشد. به تازگی محققان دانشگاه جان هاپکینز، موفق به طرح و توسعه یک تئوری جدید شده‌اند که بیان می‌کند الماس‌ها طی یک واکنش با نام “ردوکس”، در اعماق زمین به وجود می‌آیند. همچنین این احتمال وجود دارد که هنگام حرکت آب از صخره‌ها، الماس تشکیل شود. البته خبر خوب این است که هنوز این تحقیقات نمی‌تواند به ضرر فروشندگان آن باشد و فعلا قرار نیست قیمت آن کاهش پیدا کند.

چیزی که محققان در مورد “ردوکس” بیان می‌کنند، واکنشی دو مرحله‌ایست که منجر به تشکیل الماس می‌گردد. طبق توضیحاتی که ژئوشیمیدان مشهور، دکتر Dimitri A. Sverjensky در این مورد ارائه کرده، اولین مرحله، اکسیده شدن متان است که منجر به افزایش تعداد الکترون‌ها شده و مرحله‌ی دوم نیز به کاهش کربن دی‌اکسید مربوط می‌شود.

نتیجه‌ی تحقیقات جدید محققان، اعلام می‌دارد که آب نیز می‌تواند الماس را در اعماق زمین تشکیل دهد. در واقع آب با حرکت میان صخره‌ها، خود خاصیت اسیدی پیدا کرده و می‌تواند جنس صخره‌ها را نیز تغییر دهد. آقای Sverjensky معتقد است که رفتن به اعماق بسیار پایین زمین، می‌تواند یافتن الماس را بسیار آسان‌تر نیز نماید.

البته این موضوع نمی‌تواند صنعت الماس را متزلزل نماید چرا که در حالت تئوری نیز چیزی که محققان می‌توانند از حجم الماس موجود در اعماق زمین بیان کنند، به قدری کم است که حتی نمی‌توان با چشم مسلح نیز آن را دید. و البته درست است، این موضوع هنوز یک تئوریست و باید توسط مواد واقعی نیز آزمایش شود. اما اگر چیزی که محققان به آن اشاره می‌کنند نیز درست باشد، باید بگوییم که این الماس‌ها را می‌توان در اعماق 90 تا 120 مایلی سطح زمین پیدا کرد! اگر بخواهیم خوش‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، حداکثر عمقی که می‌توان در این لحظه به آن دست پیدا کرد، 9 مایل است.

به هر حال هر چه قدر که دانشمندان بتوانند در این زمینه به نتیجه‌ی مشخصی برسند، این موضوع می‌تواند پیامدهای قابل توجهی را به همراه داشته باشد. البته این پیامدها به جواهرفروشان مربوط نمی‌شود، بلکه می‌تواند شرایط را برای مطالعه‌ی گذشته‌ی زمین آسان‌تر نماید. حرکت آب در عمق زمین و تشکیل دادن الماس می‌تواند اطلاعاتی در مورد ساختار کلی این موضوع را پیش روی محققان قرار دهد. همچنین شاید نتیجه‌ی این تحقیقات بتواند اطلاعاتی در مورد چرخه‌ی کربن مورد نیاز برای حیات زمین را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال