ناپدید شدن نمونه جمع آوری شده سنگ و خاک مریخ

مریخ نورد ناسا با هدف دستیابی به نشانه‌ای از حیات بیگانه از بستر دریاچه باستانی این سیاره سنگی را انتخاب و حفاری کرد. اما به نظر می رسد این نمونه ناپدید شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا حدود 9 سال وقت گذاشت تا بتواند از مریخ یک نمونه سنگی جمع‌آوری […]

مریخ نورد ناسا با هدف دستیابی به نشانه‌ای از حیات بیگانه از بستر دریاچه باستانی این سیاره سنگی را انتخاب و حفاری کرد. اما به نظر می رسد این نمونه ناپدید شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا حدود 9 سال وقت گذاشت تا بتواند از مریخ یک نمونه سنگی جمع‌آوری کند. این تلاش ها در روز جمعه به هدف خود نزدیک شده بود. قرار بود نمونه‌ای از این سنگ و خاک توسط مریخ نورد استقامت جمع‌آوری و به زمین ارسال شود. اما به نظر می رسد این نمونه ها دیگر در درون لوله های آزمایشی آن قرار ندارند و هسته این سنگ نیز ناپدید شده است.

ناسا اعلام کرد با استفاده از استقامت مجدداً برای جمع آوری نمونه تلاش خواهد کرد. جنیفر تروپر از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در مورد این اتفاق می گوید: مشکل رخ داده مربوط به سخت افزارهای استقامت نبوده و به دلیل ویژگی منحصر به فرد این سنگ ها اتفاق افتاده است.

 همچنین محققان در حال بررسی علت خالی بودن لوله های نمونه برداری هستند تا مجدداً داده های بیشتری را در این مورد جمع آوری کنند. ماموریت مریخ نورد استقامت بررسی دهانه جزرو و جمع‌آوری نمونه ای از خاک و سنگ این منطقه بوده است. البته لوله‌ای که از خاک این بخش پر شده بود یکی از ۴۳ لوله‌ای است که استقامت قرار است هنگام باز گشتن به زمین با خود حمل کند. بررسی این نمونه ها در زمین کمک می‌کند تا در مورد وجود حیات میکروبی در مریخ در سال‌های گذشته اظهار نظر کرد. نمونه سنگ هایی که توسط استقامت جمع آوری می شوند از نوع متخلخل، رسوبی و آتشفشانی هستند و به دانشمندان کمک خواهد کرد تا در مورد تاریخچه آن بهتر بدانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال