کشف سیاره ای عظیم به اندازه مشتری

کشف یک سیاره جدید تشکیل شده از گاز، دانشمندان را شگفت زده کرده است. این سیاره که بسیار شبیه به مشتری می باشد توسط یک تیم تحقیقاتی اسپانیایی کشف شده است و حدود 31 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، دیلی میلی به نقل از […]

کشف یک سیاره جدید تشکیل شده از گاز، دانشمندان را شگفت زده کرده است. این سیاره که بسیار شبیه به مشتری می باشد توسط یک تیم تحقیقاتی اسپانیایی کشف شده است و حدود 31 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، دیلی میلی به نقل از اخترشناسان، شناسایی این سیاره را بسیار غیرمنتظره دانسته و خبر داده است که این سیاره توسط یک رصدخانه در جنوب اسپانیا کشف شده است. این سیاره عظیم از نظر ظاهری بسیار شبیه به مشتری است و چیزی که دانشمندان را بسیار شگفت زده کرده است نیز نوع شکل گیری آن است چرا که این سیاره به شکل معمول و توسط یک هسته جامد ایجاد نشده است بلکه از گاز می باشد.

به گفته خوان کارلوس مورالس، یکی از محققان تیم تحقیقاتی انستیتوی مطالعات فضایی کاتالونیا، یک سال در این سیاره تازه کشف شده، برابر با 200 روز می باشد. غیرمنتظره بودن کشف این سیاره عظیم که از نظر اندازه مانند مشتری است، برای اخترشناسان بسیار جالب توجه بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال