کشف نوع جدیدی از شفق قطبی در یک ویدئوی قدیمی

محققان در یک ویدئوی قدیمی مربوط به ۲۰ سال گذشته نوع جدیدی از شفق قطبی کشف کردند. در این فیلم تصویری از نوی شفق قطبی دیده شده که پیش از این کشف نشده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از فیزیکدانان در دانشگاه آیووا نوع جدیدی از شفق قطبی را کشف […]

محققان در یک ویدئوی قدیمی مربوط به ۲۰ سال گذشته نوع جدیدی از شفق قطبی کشف کردند. در این فیلم تصویری از نوی شفق قطبی دیده شده که پیش از این کشف نشده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از فیزیکدانان در دانشگاه آیووا نوع جدیدی از شفق قطبی را کشف کردند. این محققان در یک ویدئوی مربوط به ۲۰ سال پیش متوجه وجود یک درخشش ضعیف به همراه نور پس زمینه شدند که به هنگام ظهور شفق های قطبی ظاهر شده و سپس تاریک می‌شود.

شفق قطبی جدید به نام پاک کن های شفق قطبی منتشره نامگذاری شده است. شفق های قطبی پدیده‌هایی هستند که به صورت نور های رنگی در آسمان شب ظهور می کنند. شفق قطبی در عرضهای زمین و در نزدیکی قطب به وجود می آیند. این پدیده از برخورد ذرات باردار باد خورشیدی با مولکول های موجود در یونوسفر زمین و یونیزه شدن آن ایجاد می شوند.

زمان مشاهده شفق های قطبی در سپیده دم بوده و به صورت رنگ های طبیعی در یونوسفر تشکیل می شوند. در بعضی مناطق به آنها شفق های شمالی یا نور قطب شمال نیز گفته می شود. آلیسون چینز از دانشکده فیزیک دانشگاه آیووا می گوید: هم اکنون پس از رویت این پدیده نادر به‌دنبال فرآیند چگونگی تشکیل آن خواهیم بود. البته هنوز مشخص نیست که این نوع از شفق ها بصورت دائم هستند یا به ندرت پدید می آیند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال