کشف یک سیاره گازی جوان در نزدیکی زمین

محققان به تازگی یک سیاره گازی جوان کشف کرده اند که در کمترین فاصله با زمین قرار دارد. این سیاره تنها 5 میلیون سال عمر داشته و در فاصله 330 سال نوری از زمین قرار دارد.   به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاره عظیم تازه کشف شده با نام ۲MASS ۱۱۵۵-۷۹۱۹ b […]

محققان به تازگی یک سیاره گازی جوان کشف کرده اند که در کمترین فاصله با زمین قرار دارد. این سیاره تنها 5 میلیون سال عمر داشته و در فاصله 330 سال نوری از زمین قرار دارد.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاره عظیم تازه کشف شده با نام ۲MASS ۱۱۵۵-۷۹۱۹ b در حدود 10 برابر سنگین تر از مشتری برآورد شده و مداری که ستاره میزبان در آن قرار گرفته 600 برابر زمین است. آنی دیکسون- وندرولد محقق ارشد دانشگاه روچستر در مورد این کشف می گوید: این بررسی میتواند نحوه شکل گیری غول های گازی را مشخص کند. سیاره های کشف شده در ماموریت های فضایی قبلی همگی قدیمی بوده اند. اما این سیاره کاملا جوان است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که این سیاره بسیار جوان بوده بطوریکه هنوز برخی از فرآیندهای تشکیل آن به اتمام نرسیده است. داده های رصدخانه فضایی گایا منجر به کشف این سیاره جوان شده است و طول عمر آن را هزاران بار کوچکتر از خورشید برآورد کرده است.

محققان این پژوهش تلاش دارند تا با استفاده از تصویربرداری، پیگیری و طیف سنجی به رازهای نهفته در تشکیل این سیاره پی ببرند. اینکه سیاره هایی نظیر این سیاره جوان قادر هستند تا از ستاره خود دور باشند و بتوانند در مسیر خود به سرانجام برسند چگونه امکانپذیر خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال