کشف مولکول های جدید خون که می‌توانند زوال عقل را پنج سال زودتر شناسایی کنند

محققان به نقش مهم خون در تشخیص زودهنگام زوال عقل پی برده بودند. آنها در بررسی های اخیر متوجه دو مولکول جدید شدند که می تواند زوال عقل را پنج سال زودتر تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، علائم اخطار دهنده بیماری زوال عقل می توانند به موقع این بیماری را […]

محققان به نقش مهم خون در تشخیص زودهنگام زوال عقل پی برده بودند. آنها در بررسی های اخیر متوجه دو مولکول جدید شدند که می تواند زوال عقل را پنج سال زودتر تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، علائم اخطار دهنده بیماری زوال عقل می توانند به موقع این بیماری را شناسایی و درمان آن را موثرتر کند. در مطالعه اخیر دانشمندان متوجه اهمیت خون در شناسایی زودهنگام زوال عقل شدند. در این مطالعه دو مولکول جدید به نام های هاربینگر شناسایی شدند که حداقل شناسایی بیماری زوال عقل را تا ۵ سال زودتر امکان پذیر می کند.

پیش از این برای استفاده از آزمایش خون برای تشخیص زوال عقل تحقیقات بیشماری انجام گرفته بود که همگی آنها بر بیماری آلزایمر تمرکز داشتند. عمده سعی دانشمندان برای تشخیص این بیماری از طریق پلاک های سمی مغز بوده است. همچنین در برخی موارد مواد ژنتیکی و یا نشانگرهای زیستی لیپیدی نیز بررسی شدند. دانشمندان مرکز پزشکی گوتینگن آلمان بررسی مولکول های میکرو RNA که وظیفه تنظیم تولید پروتئین در بدن را برعهده دارند آغاز کردند. این مولکول ها در تشخیص سرطان از طریق آزمایش خون و ادرار نقش موثری ایفا می کند.

به گفته پروفسور آندریاس فیشر سرپرست محققین پروژه میکرو RNA های مختلف بدن وظیفه تنظیم شبکه کامل پروتئین های وابسته را بر عهده دارند. بنابراین با توجه به نقش گسترده میکرو RNA ها در این تحقیق تنها نوع خاصی از آنها در خون و ارتباط آن با زوان عقل مورد بررسی قرار گرفت.

برای تشخیص میکرو RNA هایی که با زوان عقل در ارتباط هستند آزمایش‌های مختلفی به منظور مقایسه روی افراد جوان سالم و افراد مسن انجام گرفت. در نهایت سه میکرو RNA به عنوان نشانگر مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به اختلالات زوان عقلی نسبت به افراد معمولی مورد آزمایش دارای سطح بالایی از سه نوع میکرو RNA در خون بودند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال