کشف منابع جدیدی از آب در ماه توسط ماه‌نورد چینی

دانشمندان موفق به کشف آب روی سطح ماه شدند. این آب های جدید بصورت حبس شده درون دانه های شیشه ای ریز قرار دارند و می توانند در آینده آب مصرفی سکونتگاه های آینده را تامین کنند. در حال حاضر روش استخراج آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

دانشمندان موفق به کشف آب روی سطح ماه شدند. این آب های جدید بصورت حبس شده درون دانه های شیشه ای ریز قرار دارند و می توانند در آینده آب مصرفی سکونتگاه های آینده را تامین کنند. در حال حاضر روش استخراج آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهونورد چینی روی سطح ماه توانست منابع جدیدی از آب را که در دانه های ریز شیشه ای محبوس شده اند در یک دهانه برخوردی کشف کند. این کشف در ماموریت سال ۲۰۲۰ و در نمونه های جمع آوری شده پیدا شد. این دانه ها دارای محتوای آب تا ۲۰۰۰ قسمت در میلیون است و با توجه به میزان فراوانی آنها می توان مجموع آب های درون آنها را حدود ۷۱ تریلیون گالن دانست.

دانشمندان می گویند برخی از این دانه های حاوی آب در اثر برخورد سیارک با سطح ماه ایجاد شده اند. برخی دیگر نیز در اثر آتشفشان های باستانی بوجود آمده اند. به اعتقاد آنها آب موجود حاصل یک واکنش شیمیایی است که در آن یون های هیدروژن از خورشید و توسط بادهای خورشیدی منتقل شده و با اتم های اکسیژن روی سطح ماه و درون این دانه ها واکنش داده اند.

دانه های حاوی آب بسیار ریز بوده و در اندازه های مختلف از چند ده میکرون تا چند میلیمتر وجود دارند. البته میزان آنها روی سطح ماه به گونه ای است که می توان ۲۷۰ تریلیون کیلوگرم آب را ارائه کند.

دانشمندان هنوز روشی برای جمع آوری و استخراج آنها پیدا نکرده اند. استخراج آب از درون این دانه ها به دمایی معادل ۲۱۲ درجه فارنهایت نیاز دارد. اما می تواند منبعی برای سکونت گاه های انسان روی ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال