کشف نشانه هایی از حیات در سیاره ناهید

ستاره شناسان از وجود فسفین در جو ناهید خبر داده اند. انجمن نجوم سلطنتی طی بیانیه ای اعلام کرده است وجود فلسفین نشان دهنده حیات در سیاره ناهید خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عنصر فسفین نشان دهنده حیات در سیاره ناهید خواهد بود. این ماده در هر کجا که باشد […]

ستاره شناسان از وجود فسفین در جو ناهید خبر داده اند. انجمن نجوم سلطنتی طی بیانیه ای اعلام کرده است وجود فلسفین نشان دهنده حیات در سیاره ناهید خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عنصر فسفین نشان دهنده حیات در سیاره ناهید خواهد بود. این ماده در هر کجا که باشد به عنوان نشانه حیات شناخته می شود. همچنین محققان معتقدند واکنش های شیمیایی عجیب و غریبی در سیاره ناهید در حال روی دادن است.

به اعتقاد اختر زیست شناسان فسفین علامت زیستی محسوب می شود. این ترکیبی شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۲۴ ۴۰۴ ترکیبی شبیه به گاز بی رنگ دارد. محققان تلاش دارند تا با بررسی های بیشتر گزارشهای کامل‌تری را در مورد این موضوع منتشر کنند.

تیم تحقیقاتی این پروژه از دانشگاه منچستر و موسسه فناوری ماساچوست توسط تلسکوپ آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیم کلکر مکسول در هاوایی به این داده ها دست پیدا کرده اند.

محققان معتقدند برخی ساز و کارهای غیر زنده نیز ممکن است به تولید فسفین بیانجامد. اما مقدار زیاد شناسایی شده  مربوط به فعالیت میکروب‌های بی‌هوازی خواهد بود. محققان فسفین را در منطقه‌ای در جو سیاره ناهید شناسایی کرده‌اند که به نظر آنها قابل سکونت است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال