کشف سیاره ای فراخورشیدی با بیشترین شباهت به زمین

ناسا از کشف یک سیاره فراخورشیدی با بیشترین شباهت به زمین خبر داد. این سیاره فراخورشیدی در اطلاعات قدیمی ارسالی از تلکسوپ فضایی کپلر شناسایی شده است. سیاره کشف شده در فاصله 300 سال نوری از زمین قرار گرفته و بیشترین شباهت از نظر دما و ابعاد را دارد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا […]

ناسا از کشف یک سیاره فراخورشیدی با بیشترین شباهت به زمین خبر داد. این سیاره فراخورشیدی در اطلاعات قدیمی ارسالی از تلکسوپ فضایی کپلر شناسایی شده است. سیاره کشف شده در فاصله 300 سال نوری از زمین قرار گرفته و بیشترین شباهت از نظر دما و ابعاد را دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از cnet، ناسا در بررسی داده های قدیمی تلسکوپ فضایی کپلر به داده هایی در مورد یک سیاره فراخورشیدی برخورد که بیشترین شباهت با سیاره زمین دارد. تلسکوپ کپلر در سال 2018 به دلیل نداشتن سوخت کافی برنامه فضایی خود را نیمه کاره گذاشت و به کار خود پایان داد. اکنون دانشمندان با بررسی داده های قدیمی این تلسکوپ موفق به کشف این سیاره شدند.

این سیاره در بهترین فاصله از ستاره خود قرار دارد. یعنی درست جایی که امکان وجود آب به شکل مایع در سیاره وجود دارد. این سیاره با نام کپلر 1649c می تواند تا 75 درصد نور دریافت کند و دمای آن نیز مشابه زمین است. البته دانشمندان خطا در اندازه گیری ابعاد آن را بخاطر وضعیت قرارگیری این ستاره محتمل می دانند. جو این سیاره نیز ناشناخته است و ممکن است محاسبات وجود آب نیز اشتباه باشد. کپلر 1649c در مدار یک کوتوله سرخ قرار گرفته و زبانه های آتش موجود در پیرامون آن شرایط سختی را برای شناسایی این ستاره بوجود آورده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال