کشف سریع ترین ستاره کهکشان راه شیری

دانشمندان موفق شدند سریع ترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی کنند. این ستاره با سرعتی حدود ۸ درصد سرعت نور در حال حرکت می باشد. محل قرارگیری این ستاره در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره S4714 به عنوان سریع ترین ستاره کهکشان شناسایی […]

دانشمندان موفق شدند سریع ترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی کنند. این ستاره با سرعتی حدود ۸ درصد سرعت نور در حال حرکت می باشد. محل قرارگیری این ستاره در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره S4714 به عنوان سریع ترین ستاره کهکشان شناسایی شده است. این ستاره در مدار سیاهچاله ساگیتاریوس قرار دارد و سرعت این ستاره حدود ۲۴ هزار کیلومتر بر ثانیه برآورد شده است. پژوهشگران ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری از این ستاره شناسایی کردند. ستاره S4714 در مدار نزدیک تری با ساگیتاریوس قرار دارد. بررسی های بیشتر در مورد محل قرارگیری این ستاره نشان می دهد گروه دیگری از ستارگان نیز در مدار نزدیک به سیاهچاله قرار دارند. این تحقیق همچنین نشان می دهد گروهی از ستاره‌های معروف به اسکوییزر احتمالاً نزدیک به سیاهچاله بر اثر نیروهای کشنده فشرده می شوند.

پژوهشگران معتقدند فضای نزدیک به مرکز راه شیری آرام تر از دیگر هسته های کهکشانی است هرچند این محیط نیز می تواند بسیار فعال باشد. حتی در این منطقه نیز تعدادی ستاره بیضی شکل ساگیتاریوس شناسایی شدند. شناسایی این ستاره ها به بررسی ویژگی‌های سیاهچاله کلان جرم نیز کمک می‌کند. ستاره S4714 در یک مدار ۹.۹ ساله به دور ساگیتاریوس میچرخد. در واقع این  فاصله از فاصله بین اورانوس و خورشید نیز کمتر است. سرعت این ستاره در زمان چرخش به دور سیاهچاله حدود ۲۰ هزار کیلومتر بر ثانیه برآورد شده است. پیسکار به عنوان محقق ارشد این پروژه توانسته است ۵ ستاره دیگر نیز از نوع S4714 کشف کند که همگی آنها در مرکز کهکشان قرار دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال