دانشمندان قدیمی ترین کهکشان را با عمر چهارصد میلیون ساله در فضای بیکران کشف کردند

دانشمندان ژاپنی حین بررسی‌های خود موفق شدند دور ترین و قدیمی ترین کهکشان را در کیهان شناسایی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان  11GN- به عنوان قدیمی ترین کهکشان در فضای بیکران نامگذاری شده است. دو دانشمند ژاپنی به نام های لینهوا جیانگ و نوبوناری کاشیکاوا از انستیتو ملی نجوم ژاپن […]

دانشمندان ژاپنی حین بررسی‌های خود موفق شدند دور ترین و قدیمی ترین کهکشان را در کیهان شناسایی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان  11GN- به عنوان قدیمی ترین کهکشان در فضای بیکران نامگذاری شده است. دو دانشمند ژاپنی به نام های لینهوا جیانگ و نوبوناری کاشیکاوا از انستیتو ملی نجوم ژاپن حین مطالعات اخیر خود موفق به کشف این کهکشان قدیمی شدند. این کهکشان دورترین کهکشان نسبت به زمین بوده و حدود ۱۳۴ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد.

دانشمندان در مورد این کهکشان می‌گویند: احتمالاً پس از گذشت ۳۷۰ هزار سال از انفجار بیگ بنگ، تحول های وسیع ساختاری در جهان انجام گرفت که مدت آن به یک میلیارد سال میرسد. عمر این کهکشان نیز ۴۰۰ میلیون سال تخمین زده شده و احتمال می رود طی تحولات جهان پس از انفجار بزرگ به وجود آمده باشد.

تصویربرداری و ثبت این کهکشان با کمک ماهواره های مختلف و به سختی انجام گرفت. در این تحقیقات علاوه بر انستیتو ملی نجوم ژاپن، آژانس فضایی کانادا، سازمان فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا نیز در این پروژه شرکت داشتند. کار تصویربرداری نیز با کمک تلسکوپ پیشرفته جیمز وب انجام گرفته که قرار است در تاریخ نهم آبان سال آینده به فضا پرتاب شود. تلسکوپ جیمز وب جایگزین تلسکوپ هابل خواهد شد. این تلسکوپ مجهز به فناوری های پیشرفته بوده و می تواند اطلاعات بیشتری را از کهکشان 11-GN  نصیب دانشمندان کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال