کشف یک سیاره فراخورشیدی با قابلیت سکونت

ستاره شناسان یک سیاره فراخورشیدی با قابلیت سکونت کشف کرده اند که دو برابر زمین است. در زیر جو غنی از هیدروژن این سیاره بخار آب وجود دارد که نشان از قابلیت سکونت این سیاره خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ستاره شناسان دانشگاه کمبریج موفق شدند یک سیاره فراخورشیدی کشف کنند که […]

ستاره شناسان یک سیاره فراخورشیدی با قابلیت سکونت کشف کرده اند که دو برابر زمین است. در زیر جو غنی از هیدروژن این سیاره بخار آب وجود دارد که نشان از قابلیت سکونت این سیاره خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ستاره شناسان دانشگاه کمبریج موفق شدند یک سیاره فراخورشیدی کشف کنند که بطور بالقوه می تواند مکانی برای سکونت باشد. پایگاه اینترنتی آی.تی.وی در مورد این کشف گفته است: سیاره های فراخورشیدی سیاره هایی هستند که در خارج از منظومه شمسی قرار دارند. این کشف نشان میدهد که جستجوی حیات در سیاره های بزرگتر از  زمین و کوچکتر از نپتون نیز امکان پذیر خواهد بود.

ستاره شناسان این سیاره را که  K۲-۱۸b نام دارد، در فاصله 124 سال نوری از زمین کشف کرده اند. شعاع آن 2.6 برابر زمین و جرم آن نیز ۸.۶ برابر زمین است. این سیاره در منطقه قابل سکونت منظومه شمسی که اجازه ورود آب مایع در آن وجود دارد، در گردش است. پیش از این بخار آب کشف شده در این سیاره توسط دو گروه مختلف از محققان گزارش شده بود. در  زیر جو غنی از هیدروژن این سیاره احتمالا آب مایع نیز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال