کشف ویروس‌های غول پیکر با ویژگی سلول‌های زنده

دانشمندان ویروس هایی با ویژگی های عجیب کشف کرده اند که آنها را به سلول های زنده شبیه می کند. این ویروس های غول پیکر در توالی ژنی خود حدود 351 ژن را با هم ترکیب کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشکران در مطالعات خود بر روی بزاق انسان، مدفوع حیوانات، بیمارستان‌ها […]

دانشمندان ویروس هایی با ویژگی های عجیب کشف کرده اند که آنها را به سلول های زنده شبیه می کند. این ویروس های غول پیکر در توالی ژنی خود حدود 351 ژن را با هم ترکیب کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشکران در مطالعات خود بر روی بزاق انسان، مدفوع حیوانات، بیمارستان‌ها و … و بررسی ژن های آنها به وجود ویروس های غول پیکری پی برده اند که ساختاری شبیه به موجود زنده دارند. این ویژگی ها که تنها در حیات سلولی دیده شده بود آنها ار قادرمی سازد تا در توالی ژنی خود دستورالعمل های مربوط به DNA را خوانده و اجرا کنند.

باسم الشایب و جیل بانفیلد از دانشگاه برکلی کالیفرنیا در مورد این پژوهش ها می گویند: این ویورس ها دارای ویژگیهای منحصر بفرد ترجمه هستند و همین مورد آنها را با دیگر ویروس ها متمایز می سازد. روهان ساچدوا نتخصص اکولوژی در مورد تفاوت ایو ویروس ها می گوید : توانایی ترجمه مرز بین ویروس و باکتری را مشخص می کند. در حالیکه برخی ویروس های غول پیکر دارای قدرت ترجمه هستند و همین امر تشخیص آنها را سخت می کند.

این فاژها (ویروس های غول پیکر) برای تولید مثل روش پیچیده ای دارند. آنها برای تکثیر خود از تجهیزات ژن باکتری میزبان خود استفاده می کنند. در حین این تکثیر روند دیگری نیز برای تغییر مسیر مراحل اولیه ترجمه درون باکتری آغاز می کنند و تولید پروتئین را با توجه به نیاز خود منحرف می سازند. چنین اتفاقی تنها در ویروس های جانوری دیده شده بود. این ویروس های غول پیکر از سیستم کریسپر (سیستم ایمنی که باکتری‌ها از آن برای مقابله‌با ویروس‌‌ها استفاده می‌کنند) تا باکتری میزبان خود را از چنگ یک فاژ دیگر نجات دهند.

بدن انسان حاوی مقدار زیادی باکتری مفید و یا مضر است و دانستن اینکه چه نوعی از فاژها بهمراه این باکتری ها در بدن ما و یا حیوانات وجود دارد، اهمیت زیادی خواهد داشت زیرا این ویروس های غول پیکر حامل ژن های کد کننده سموم باکتریایی و مقا.مت آنتی بیوتیکی هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال