کشف فروچاله ۱۹۲ متری در چین به همراه منبع عظیمی از آب زیرزمینی

دانشمندان چینی فروچاله عظیمی در جنگلهای چین کشف کرده‌اند که در قسمت پایین آن منبع عظیمی از آب زیرزمینی قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این فروچاله کشف شده توسط تیمی از دانشمندان حدود ۱۹۲ متر ارتفاع دارد که در آن یک جنگل عظیم ایجاد شده است. همچنین منبع عظیمی از […]

دانشمندان چینی فروچاله عظیمی در جنگلهای چین کشف کرده‌اند که در قسمت پایین آن منبع عظیمی از آب زیرزمینی قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این فروچاله کشف شده توسط تیمی از دانشمندان حدود ۱۹۲ متر ارتفاع دارد که در آن یک جنگل عظیم ایجاد شده است. همچنین منبع عظیمی از آب زیرزمینی نیز در آن قرار دارد. این کارشناسان با داخل شدن این فروچاله متوجه وجود سه ورودی در شکاف دیوار شدند. همچنین آنها درختانی باستانی به ارتفاع ۴۰ متر در این فروچاله کشف کردند که شاخه های آن ها به سمت ورودی چاله و به سمت نور بوده است.

منطقه گوانگشی ژوانگ در چین مرکز وجود فروچاله ها با عمق های متفاوت است که به همین دلیل در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. به عقیده دانشمندان این فروچاله ها پیش از این محل زندگی انسان ها بوده است. جورج وینی مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات در ایالات متحده در مورد شکل گیری این فروچاله گفته است: این غارها معمولاً در اثر انحلال سنگ بستر ایجاد می شوند. عبور باران اسیدی از خاک باعث جذب دی اکسید کربن میشود و آن را اسیدی تر می کند. این آب در مسیر خود باعث شکاف سنگ ها و ایجاد بستر می شود. بدین ترتیب درون سنگ ها به مرور زمان به تونل ها و حفره هایی با ابعاد مختلف بدل شود. وینی در مورد اهمیت فروچاله ها و کشف انجام شده می گوید: معمولاً فروچاله ها دارای منبع عظیمی از آب زیرزمینی هستند به طوری که سفره های این مجرا های کشف شده می تواند آب ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان را تامین کند. در این منطقه از چین تا کنون حدود ۳۰ فروچاله کشف شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال