سیارک جدید کشف شده ممکن است تا سال 2046 با زمین برخورد کند

ناسا سیارک جدیدی به اندازه یک استخر کشف کرده است که احتمال دارد تا سال ۲۰۴۶ با زمین برخورد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک تازه کشف شده ناسا احتمال کمی برای برخورد با زمین دارد. طبق گفته ناسا این سیارک با نام DW2023 به اندازه یک استخر بزرگ است و […]

ناسا سیارک جدیدی به اندازه یک استخر کشف کرده است که احتمال دارد تا سال ۲۰۴۶ با زمین برخورد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیارک تازه کشف شده ناسا احتمال کمی برای برخورد با زمین دارد. طبق گفته ناسا این سیارک با نام DW2023 به اندازه یک استخر بزرگ است و زمان برخورد آن با زمین نیز ولنتاین ۲۰۴۶ اعلام شده است. ناسا می گوید احتمال برخورد ۱ از ۵۶۰ است.

طبق گزارش منتشر شده توسط بی بی سی، این سیارک تنها سیارک کشف شده ناسا محسوب میشود که در رتبه یک مقیاس خطر تورینو قرار دارد. این مقیاس از رتبه ۰ تا ۱۰ و برای اندازی گیری خطر برخورد اجرام آسمانی با زمین کاربرد دارد. دیگر اجرام شناسایی شده دارای خطر برخورد صفر هستند.

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اعلام کرد رتبه ۱ اعلام شده نیز به معنای برخورد واقعی نیست. بنابراین دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

دیوید فارنوکیا، معنوی ناوبری از آزمایشگاه ناسا در این مورد می گوید: جرم شناسایی شده چندان نگران کنند نیست. دیده بانی سیارک های ناسا در توییت اخیر خود اعلام کرد پس از کشف یک جرم آسمانی جدید به هفته ها زمان نیاز است تا تردیدها در مورد آن کاهش پیدا کند و بتوان از طریق مدار آنها، آینده را پیش بینی کرد. البته این سیارک در صورت برخورد با یک شهر بزرگ خسارت بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال